Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 

Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

 

 

Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Eating and cooking

Kettő tanórás projekt munka, szakács tanulóknak, szókincsbővítésre, a harmadik világ problémáira való érzékenyítésként, szociális ...

2023.08.15.

Budapest városnegyedeinek bemutatása a TikTok felület segítségével

A legtöbb középiskolás tanuló ismeri és szívesen használja napjainkban a TikTok alkalmazást. Különböző, a felületen is megvalósítható...

2023.08.15.

Magyarság Óperencián innen és túl

A Magyarság Óperencián innen és túl projektet alsó tagozatos tanulók számára terveztük, nagyrészt 6-7 éves korosztálynak, de a ...

2023.08.15.

Világsziget - Offline kaland egy Digitális korszakban

A Világsziget projekt egy izgalmas és tanulságos fejlesztő asztali szerepjáték, amely kifejezetten 10-13 éves gyermekeknek szántunk, és egy ...

2023.08.14.

Quizlet-kulcs a tanulói autonómiához

Az autonóm nyelvtanulásról általában a DuoLingo-szerű applikációk jutnak eszünkbe, de ha közelebbről megnézzük, az ilyen és hasonló ...

2023.08.14.

Upcycling, avagy ami az egyiknek szemét, az a másiknak...

A projekt egy nemzetközi Erasmus+ pályázathoz kapcsolódó nemzetközi együttműködés ötnapos magyarországi mobilitásának programja. A ...

2023.08.07.

Madártávlat, avagy a generatív mesterséges intelligencia(GMI) felhasználási lehetőségei tanórán kívüli foglakozásokon

A projekt a digitális tábor projektnapjához kapcsolódik, melyben a generatív mesterséges intelligencia felhasználásra épülő kreatív ...

2023.08.07.

Digitális történetmesélés - új köntösben

A projekt ötletét az inspirálta, hogy idén ősszel ünnepli az intézményünk fennállásának 50. évfordulóját. Ebből az alkalomból ...

2023.08.06.

Crime and punishment

Ez egy összefoglaló óra volt 9.osztályban. Tankönyvünk Solution pre-intermediate 3rd edition és a témakör a bűn és büntetés volt. A ...

2023.08.02.

Shopping School Project

A projekt alapvető célja a diákok vásárlási, ezzel együtt pénzügyi ismereteinek és tudatosságának, valamint digitális kompetenciájának ...

2023.07.26.

Ez nem majomkodás!

Az "Ez nem majomkodás!" projekt legfontosabb feladata, hogy felhívja széles körben a gyerekek figyelmét a környezeti problémákra, és ...

2023.07.26.

eTwins Reflection projekt

A projektet az eTwinning program keretében valósítottuk meg. Projektcsapatunk ötletgazdája, alapítója és koordinálója volt a projektnek, ...

2023.07.01.

Kódolók és kódfejtők a történelemben

Az ötlet: Matek és töri. A projekt ötletét Fazakas Tünde matekos kollégámtól kaptam. Ő ajánlotta a projektnapra a matematika-történelem ...

2022.08.14.

Egy hajóban - pedagógusnapi műsor megvalósítása projektszemlélettel

Az iskolai műsorok és megemlékezések évről-évre kötelező jelleggel, sablonszerűen kísérik végig a tanulók és a tanárok életét. A ...

2022.08.14.

Médiaműveltség iskolai keretek közt

A médiaműveltség iskolai keretek közt című projekt alapítótagjai voltunk. Törökország, Románia és Magyarország vett részt benne. A mi ...

2022.08.08.

Tojásból lesz a csoda?

Nyomozzunk a húsvét után! Nyomozási kerettörténetbe illesztve ismerkedtek meg a gyerekek a húsvét történetével, jelképeivel és ...

2022.08.07.

Szóképek

Szaktanárként legfontosabb feladatomnak tekintem, hogy a 8. osztályos diákok alapos tudással felvértezve kezdjék meg középiskolai ...

2022.08.06.

A Mi kis okos falunk

A projektötlet egy tantárgyközi projekt, amelyben két intézmény, a Kaposmérői Hunyadi János Általános Iskola, valamint a Sárospataki ...

2022.08.03.

Points of view - A látszat néha csal!

A módszertani ötlet angol címe: Points of view - utal arra, hogy az itt bemutatott téma alapja különböző szempontok, nézetek ütköztetése ...

2022.08.02.

Gólyatojás akadályverseny

Utoljára, a 2006-ban felvételt nyert ötödikes osztály számára szerveztek a diákönkormányzat tagjai úgynevezett tojás-akadályversenyt. Ezt...

2022.08.01.

Képregény költészet

A Képregény költészet című projekt a digitális témahét folyamán került megvalósításra. A cél az volt, hogy a gyerekek megismerkedjenek ...

2022.07.29.