Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több min 800 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

 A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés itt olvashatja.

A keresés minden esetben a Módszertani ötletgyűjtemény  és a Digitális Módszertár releváns találatait listázza ki, ikonnal jelezve, hogy az ötlet milyen jellegű.

A honlapra látogatók egy egyszerű regisztrációt követően kaphatnak teljes képet a feltöltött ötletekről (pl. a Digitális Módszertár ötleteinek teljes tartalmáról, csatolmányairól); összegyűjthetik kedvenc gyakorlataikat, értékelhetik és megoszthatják azokat, illetve feltölthetik saját ötleteiket.

 

' class="Info floatright">Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Kalandozások Ruminivel

Mi az a Szélkirálynő, Aranyvadász, Kalmár? Hogyan lehet valakiből bátor, hős hajós? Minek a helyét mutatja a sas? Ezekre és sok más ...

2016.08.20.

Egri csillagok- Z generációra hangszerelve

ÖSSZEFOGLALÁS A projekt során a diákok az Gárdonyi Géza Egri csillagok c. művének összefoglalása mellett bepillantást nyerhetnek - Eger...

2016.07.24.

Gamifikációs lehetőségek Madách Az ember tragédiája című művének tanításában

A módszertani ötlet témája Madách Az ember tragédiája című művének tanítása, a téma feldolgozásához ad ötleteket. Módszere a ...

2016.07.18.

A fémek - kicsit másként

Iskolánkba zömmel hátrányos helyzetű gyerekek és fiatalok tanulnak, számukra nyújtunk lehetőséget az alapfokú végzettség és szakma ...

2015.08.20.

Barangoló természetismeret SNI csoporttal

A projektben a mobileszközök használatával támogatott felfedező tanulásra igyekszünk lehetőséget teremteni. Az iskola zárt teréből ...

2015.08.18.

Lovagok az időben - Szövegértés fejlesztése az IPOO minimum tanulási modell alapján IKT eszközök kreatív felhasználásával

Módszertani ötletem a Lovagok az időben címet viseli, mely a szövegértés és szövegalkotás fejlesztését az IPOO tanulási modellel ...

2015.08.14.

XIX.század költői a Facebookon

1. A módszertani ötletet egy ötórás projektre terveztem, amit az iskola projekthetében valósítottunk meg. A projekt célja a XIX. század ...

2014.07.02.

Skype motivációs szerepe az idegen nyelv tanulásában

Módszereink: főleg a skype, de más digitális eszközök használata az angol nyelv tanításában Előre megszervezett tanórák keretein ...

2014.05.11.

Találd ki, hol vagyok!

Találd ki, hol vagyok!-eredeti néven "Mystery skype". Mi a téma feldolgozáshoz nemcsak a skype segítségét vesszük igénybe, hanem ...

2014.05.08.

Ajánlott olvasmány feldolgozása IKT-eszközökkel

A tanulók számítógép előtt töltött ideje egyre több, az internet adta lehetőségeket nem a megfelelő módon használják ki, leragadnak a ...

2014.04.27.

A magyar nyelv hangzó tiszta forrása - tájnyelveink

http://www.tajnyelv.hu honlapon a Kárpát-medence vidékeit, falvait személyes közelségből ismerheti meg a tanuló. 1.-Nyelvezet “ Megismeri...

2014.04.26.

Szavak nélkül

Egy diákkal kitaláltunk egy rövid történetet, amelyet szavak nélkül kellett előadnia. Ezt videóra rögzítettük és levetítettük az ...

2014.04.16.

Mobiltelefon a magyar órán? Az okos telefonok a hangtan és a helyesírás tanításában/tanulásában több fokozatban (5. fokozat)

5. fokozat a) feladat: A mássalhangzók kapcsolódásának (mássalhangzó törvények) gyakorlása Bevezetésként ismételjük át, milyen ...

2014.03.29.

Kreatív internet angol órán

- A módszertani ötlet egy 45 perces angol, idegennyelvi órára tervezett óravázlat. - Az óra célja, egy adott témakör, vizsga téma ...

2014.03.08.

A "Helyünk a világegyetemben" című téma IKT-s feldolgozása 9. évfolyam földrajz tantárgyból

A módszertani anyag földrajz tantárgyhoz kapcsolódik 9. osztályban. Tematikus anyagot dolgoz fel: Helyünk a Világegyetemben. A téma ...

2014.03.07.

Semmi

A dán botránykönyvet, Janne Teller Semmi című regényét dolgoztam fel 9. évfolyamosokkal és két 10.-es osztállyal. Tabudöntögető témák ...

2014.02.09.

Budapest a térképasztalon- a történelem viharában

A modern, IKT eszközök felhasználásával készült projekt bemutatja Budapest dualizmus kori kiépülésének történetét és digitalizált ...

2014.02.07.

A Magyar Nyelv Napja

Matematika tanárként megdöbbenve kaptam fel a fejem igazgatóm emailjét olvasva, melyben arra hívja fel figyelmemet, hogy osztályfőnökként ...

2013.12.29.

Digitális eszközök, módszerek alkalmazása a környezetismeret tanításában - tanulásában

A pedagógus szerepe jelentősen megváltozott, mint tudásközvetítő háttérbe szorul. Inkább a kreatív és az egyéni fejlődéseket szolgáló...

2016.10.25.

Ez volnék én

Az "Ez volnék én" c. ( Kocsi Lászlóné - Rosta Katalin azonos c. könyve alapján) projekt a hároméves korosztály szenzitív időszakának ...

2016.08.20.

A tavasz ébredése

A Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskolának van egy tagiskolája Alsódobszán, ahol csak alsó tagozat működik első ...

2016.08.20.