Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több min 800 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

 A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés itt olvashatja.

A keresés minden esetben a Módszertani ötletgyűjtemény  és a Digitális Módszertár releváns találatait listázza ki, ikonnal jelezve, hogy az ötlet milyen jellegű.

A honlapra látogatók egy egyszerű regisztrációt követően kaphatnak teljes képet a feltöltött ötletekről (pl. a Digitális Módszertár ötleteinek teljes tartalmáról, csatolmányairól); összegyűjthetik kedvenc gyakorlataikat, értékelhetik és megoszthatják azokat, illetve feltölthetik saját ötleteiket.

 

' class="Info floatright">Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


MajmoZoo

A MajmoZoo projektben résztvevő kisdiákok azt a célt tűzték ki célul, hogy játékos keretek között minél több információt megtudjanak a ...

2016.08.20.

Egri csillagok- Z generációra hangszerelve

ÖSSZEFOGLALÁS A projekt során a diákok az Gárdonyi Géza Egri csillagok c. művének összefoglalása mellett bepillantást nyerhetnek - Eger...

2016.07.24.

József Attila és én - játékosan

A módszertani ötletet egy 6 órás projektre terveztem, intenzíven dolgoztuk fel a témát 1,5 hét alatt. Így sokkal nagyobb hatásfokkal tudtam...

2015.08.19.

Skype motivációs szerepe az idegen nyelv tanulásában

Módszereink: főleg a skype, de más digitális eszközök használata az angol nyelv tanításában Előre megszervezett tanórák keretein ...

2014.05.11.

Peregrinusok egykor és most-Életpálya -tervezés és tudásmenedzsment lehetőségei a középiskolás korosztály körében

Gyorsan változó világunkban célszerű, ha nem csak egy szakmát választ az ember, hanem tudatosan,átgondolva életpályát tervez. Az egyéni ...

2014.04.27.

A magyar nyelv hangzó tiszta forrása - tájnyelveink

http://www.tajnyelv.hu honlapon a Kárpát-medence vidékeit, falvait személyes közelségből ismerheti meg a tanuló. 1.-Nyelvezet “ Megismeri...

2014.04.26.

Szavak nélkül

Egy diákkal kitaláltunk egy rövid történetet, amelyet szavak nélkül kellett előadnia. Ezt videóra rögzítettük és levetítettük az ...

2014.04.16.

Semmi

A dán botránykönyvet, Janne Teller Semmi című regényét dolgoztam fel 9. évfolyamosokkal és két 10.-es osztállyal. Tabudöntögető témák ...

2014.02.09.

Digitális olvasónapló

A kötelező olvasmányok feldolgozása évről-évre problémaként kerül elő a magyartanításban. Hivatkozunk olvasni nem tudó, motiválatlan ...

2016.08.19.

Komplex grafomotoros képességfejlesztés

Komplex grafomotoros fejlesztés nagycsoportos korú gyermekek részére IKT-táblán, SMART Notebook programmal készített saját feladatok ...

2016.08.17.

Netezz biztonságosan- digitális társasjáték

Az emberek netezési szokásai megváltoztak. Az internetes szolgáltatásokat egyre kisebb életkorban kezdik el használni (ma ez a 7-8 éves kor) ...

2016.08.17.

Különböző csoportmunkák egy tanítási órán belül

Különböző csoport alakítási formák, változatos feladatok és ellenőrzési formák egy tanórán belül. Egy olyan komplex módszertani ...

2015.08.08.

Hozzunk létre egy elképzelt államot

Kollaborációs project. Eredetileg két iskola Laurie Clement grade 5, St Rose Catholic School, Windsor, Ontario, Canada Általános Iskola ...

2015.07.28.

Fekete István: Vuk című művéből interaktív tananyag, olvasmánynapló

Tananyag: Interaktív tananyag, Fekete István: Vuk ifjúsági regényéből, olvasmánynapló Oktatási cél: Az olvasás megszerettetése, ...

2014.04.22.

Digitális történetmesélés a középiskolai oktatási gyakorlatban

Pár éve felfigyeltem az Anthropolis Alapítvány Digitális Történetmesélés módszerére és német illetve mozgóképkultúra-és médiaismeret...

2014.04.22.

Nakonxipán

Juhász Gyula költészetének megismerése közben a Gulácsy Lajosnak című vers feldolgozását webes feladatsorral készítettem elő. A ...

2014.04.22.

Günter és Hercules

A 9.-esekhez fél év távollét után visszatérve olyan órákat szerettem volna tartani, amelyek róluk szólnak, és melyek létrehozásában, a ...

2014.04.22.

A sziget, avagy társadalom üvegbura alatt

A mintegy nyolc tanórát felölelő projekt fő célja három sziget témájú regény (Jules Verne: Kétévi vakáció; William Golding: A Legyek ...

2014.01.16.

Warm-up

1. téma: házimunka (szókincs-ismétlés, óra eleji frissítés) eszköz: nem fontos életkor: bármelyik korosztály létszám: nem ...

2010.12.01.

"Történelmünk kártyái" - Történelmi személyiségkártya-játék

Az osztály (hetedik évfolyam) történelmi társasjátékot tervezett és készített el munkacsoportokban, egy online applikáció és letölthető...

2016.08.10.

Osztálybank

2015 szeptemberében osztályfőnöke lettem egy 30 fős, nagyon vegyes, de alapjában véve jó képességű osztálynak. Az osztály ...

2016.08.08.