Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több min 800 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

 A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés itt olvashatja.

A keresés minden esetben a Módszertani ötletgyűjtemény  és a Digitális Módszertár releváns találatait listázza ki, ikonnal jelezve, hogy az ötlet milyen jellegű.

A honlapra látogatók egy egyszerű regisztrációt követően kaphatnak teljes képet a feltöltött ötletekről (pl. a Digitális Módszertár ötleteinek teljes tartalmáról, csatolmányairól); összegyűjthetik kedvenc gyakorlataikat, értékelhetik és megoszthatják azokat, illetve feltölthetik saját ötleteiket.

 

' class="Info floatright">Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Csonka Fashion Days

A projekt célja a divat megismerése, a cégalkotás feladatai és a kreativitás felhasználása a szakmai és elméleti tantárgyak ötvözése ...

2016.08.17.

Barangoló természetismeret SNI csoporttal

A projektben a mobileszközök használatával támogatott felfedező tanulásra igyekszünk lehetőséget teremteni. Az iskola zárt teréből ...

2015.08.18.

XIX.század költői a Facebookon

1. A módszertani ötletet egy ötórás projektre terveztem, amit az iskola projekthetében valósítottunk meg. A projekt célja a XIX. század ...

2014.07.02.

Skype motivációs szerepe az idegen nyelv tanulásában

Módszereink: főleg a skype, de más digitális eszközök használata az angol nyelv tanításában Előre megszervezett tanórák keretein ...

2014.05.11.

Találd ki, hol vagyok!

Találd ki, hol vagyok!-eredeti néven "Mystery skype". Mi a téma feldolgozáshoz nemcsak a skype segítségét vesszük igénybe, hanem ...

2014.05.08.

A magyar nyelv hangzó tiszta forrása - tájnyelveink

http://www.tajnyelv.hu honlapon a Kárpát-medence vidékeit, falvait személyes közelségből ismerheti meg a tanuló. 1.-Nyelvezet “ Megismeri...

2014.04.26.

Magyarország - a második félév kihívásai!

„Az iskolában azt mondják: „Ne beszélj a másikkal, mert az csalás!” – az iskolán kívül ezt úgy hívják: ...

2014.04.22.

Kreatív internet angol órán

- A módszertani ötlet egy 45 perces angol, idegennyelvi órára tervezett óravázlat. - Az óra célja, egy adott témakör, vizsga téma ...

2014.03.08.

Mi a különbség a sakk és a matt között? Digitális adaptáció a Polgár Judit Sakk Alapítvány által létrehozott Sakkpalota Programból

A projekt a Polgár Judit Sakk Alapítvány által létrehozott Sakkpalota Program digitális adaptációja. A sajátos nevelési igényű, integrált...

2016.07.29.

Gyümölcsnap

Az eTwinnig "A gyümölcs és zöldség vándorútra megy" című projekthez kapcsolódtam az osztályommal, ebben a leírásban a mi ...

2016.07.14.

"Nyomozz a természet hetedhét országában!" természetismereti vetélkedő

2013. január 7-én indítottam útjára egy 7 fordulós pontgyűjtő versenyt, melynek ötletét a gyermekkorom idején minden évben meghirdetett ...

2015.08.19.

Virtuális látogatás a CERN-ben

http://cylindricalonion.web.cern.ch/blog/201411/cms-open-virtual-visits-your-school-science-festival-or-exhibition-centre A végéről kezdem, ...

2015.08.07.

Interaktív költészetnapi játék

A költészet napját sokféleképpen lehet ünnepelni, de a megszokott faliújságok és betanított megemlékezések helyett valami olyat ...

2015.07.30.

Hozzunk létre egy elképzelt államot

Kollaborációs project. Eredetileg két iskola Laurie Clement grade 5, St Rose Catholic School, Windsor, Ontario, Canada Általános Iskola ...

2015.07.28.

Günter és Hercules

A 9.-esekhez fél év távollét után visszatérve olyan órákat szerettem volna tartani, amelyek róluk szólnak, és melyek létrehozásában, a ...

2014.04.22.

Részekből egész

Az enyhén értelmi fogyatékos tanulóknál, de gyakran azoknál a diákoknál is, akik a szövegértés nehézségével küzdenek rendkívül ...

2014.04.22.

Christmas in your country

Az etwinning projektünk során külföldi partnereinket mutattuk be országunk karácsonyi szokásait és ételeit. A projekt keretében tanulmányi ...

2014.04.22.

Egyéni fejlesztés virtuális osztályteremben

A Sulivilág magyar internetes iskolai közösség olyan online tanulási környezet, amely lehetőséget ad egy merőben új kezdeményezésre a ...

2013.09.17.

Magyar kisgyerekek a világban

Az eddigi nemzetközi munkáink elvét fordítottem meg. Eddig mi gyakoroltuk az angol nyelvet, ismertünk meg más kultúrákat a világban a web ...

2016.08.01.

Szabadfelhasználású programok a tanórákon

A módszertani ötlet: Az olyan programokat, amelyek használatához nincsen szükség előfizetésre, Internet elérésére, szélesebb körben ...

2015.08.19.

Uralkodj okosan

Az ötlet az én korosztályom által gyerekkorunkból ismeret Gazdálkodj okosan társasjáték alapján készült összefoglaló, gyakorló óra ...

2015.08.18.