Kiadványok

Ha konkrét program, szektor vagy a megjelenés éve szerint szeretné szűrni a kiadványokat, kérjük, kattintson a jobb oldali kategóriákra, illetve válassza ki a megfelelő célcsoportot vagy évet.

Kézikönyv a nemzetközi hallgatótoborzáshoz és az intézményi kapcsolatépítéshez a felsőoktatásban

A Nemzetköziesítés a Felsőoktatásban sorozat újabb, frissített kiadványa szélesebb körben mutatja be a Tempus Közalapítvány koordinálásában megvalósuló, az intézményi képviselőkkel közös nemzetközi megjelenéseket, a nemzetköziesítés fő aspektusait kifejezetten a hallgatótoborzó és partnerkapcsolat-építő munka, valamint azok előkészítése és keretbe helyezése szempontjából releváns tényezők szerint tárgyalja.

Megnézem

Pályázati Pavilon

2021. ősz

Idén ünnepli 25. évfordulóját a Tempus Közalapítvány, ezért a Pályázati Pavilon 2021-es kiadásában kiemelten foglalkozunk a pályázók szolgálatában töltött negyedszázaddal. Magazinunkban ezúttal is számos témáról olvashatnak, köztük programjaink újdonságairól, a közelmúlt eseményeiről és arról is, hogyan hatottak a világjárvány kihívásai a nemzetközi mobilitási lehetőségekre.

Megnézem

Nemzetköziesítünk 5.

Felsőoktatási intézmények nemzetköziesítési jó gyakorlatai

A koronavírus-járvány – ahogy az élet minden területét – a felsőoktatási intézmények működését, az oktatási és kutatási tevékenységeket és a nemzetközi kapcsolatokat is alapvetően megváltoztatta. Nehezen megjósolható, hogy ennek következtében milyen lesz a felsőoktatás nemzetköziesítésének jövője, de fontos, hogy beszéljünk arról, hogyan lehet alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez; hogyan vigyünk véghez gyors intézkedéseket, amikor arra van szükség; és hogyan alakítsuk át a terveinket, prioritásainkat hosszú távon egy ilyen bizonytalan időszakban.

Megnézem

Magyarországon végzett külföldi hallgatók pályakövetése

Kutatási gyorsjelentés

A Magyarországon végzett nemzetközi hallgatók pályakövetése c. kutatás hiánypótló munkának tekinthető. A kutatás célja, hogy a felsőoktatásban végzett külföldi hallgatók hátteréről, a Magyarországon való tartózkodásuk körülményeiről, a munka világába való átmenetről, valamint a Magyarországgal való kapcsolatukról mélyebb képet kapjunk. A kutatás célcsoportja a 2012 és 2019 között Magyarországon abszolutóriumot szerzett külföldi állampolgársággal rendelkező hallgatók voltak. Az adatfelvétel 2020. március 19-től 2020. április 20-ig tartott.

Megnézem

Hogyan vehetünk részt aktívan Európa közös építésében?

Sikerek és eredmények az Európa a polgárokért programban 2014-2020

2020 végén lezárult az Európa a polgárokért program 7 éves pályázati és költségvetési szakasza. Nem ez volt az első ciklus, hiszen a program már 2007 óta biztosít pályázati lehetőséget elsősorban önkormányzatok és civil szervezetek számára. Így a 2007 és 2013 között zajló időszak tapasztalatait, valamint a pályázók és pályáztatók visszajelzéseit is figyelembe véve folytatódhatott 2014-ben, megtartva az elnevezést, de kissé átstrukturálva, egyszerűsítve, még inkább a pályázók igényeire szabva a pályázattípusokat.

Megnézem

Az ECVET Szakértői Hálózat tevékenysége és szerepe a szakképzés korszerűsítésében 2012-2020

2020 végén új szakképzési ajánlás váltja fel az ECVET-et. A megújult szakértői hálózat következő évekre meghatározott célja, hogy ebben a folyamatban katalizátor szerepet vállaljon, és a 2020 utáni programgeneráció által biztosított eszközrendszerrel támogassa a szakképzés nemzetköziesítését. A kötetben található tanulmányok – melyek részben a történeti visszatekintés, részben az elért eredmények összegzésének igényével születtek –hiánypótló szerepet töltenek be, és kiindulási alapként fognak szolgálni ennek küldetésnek a sikeres teljesítéséhez.

Megnézem

Pályázati Pavilon

2020. ősz

A Pavilonban természetesen foglalkozunk azzal, hogy a járványhelyzet hogyan érintette az egyes projektek megvalósulását, a nemzetközi programokban részt vevő hallgatókat, miként alakultak át az egyetemi kurzusok, hogy váltották fel a hagyományos nemzetközi vásárokat az online eszközök. Nagyobb hangsúlyt kap azonban az, hogy a nemzetközi keretekben történő tanulás, tanítás, együttműködés milyen egyedi hozadékokkal jár a közneveléstől a szakképzésen, a felsőoktatáson és ifjúságügyön keresztül egészen a felnőtt tanulásig a járványtól függetlenül.

Megnézem

CEEPUS Impact Study

The CEEPUS programme (Central European Exchange Programme for University Studies) celebrated its 25th anniversary in the academic year 2018-2019. On this occasion, the Hungarian coordinator of the programme, Tempus Public Foundation commissioned a study, which seeks to look back upon the Hungarian outcomes of the past decades, presenting the impact of the programme on the Hungarian higher education institutions.

Megnézem