TV Eger | Véget ért a Ney Ferenc Óvoda ERASMUS+ program keretében folytatott egyhetes módszertani továbbképzése, melyen hat ország óvodapedagógusai vettek részt. A szakemberek többek között múzeumpedagógiai, drámapedagógiai és bábszínházi programra látogattak el.

Szeged TV | Az idén minden korábbinál több pénz, majdnem 10 milliárd forint támogatás áll rendelkezésre oktatási intézmények és oktatással foglalkozó szervezetek számára az Európai Unió Erasmus Plus programjában. A leendő résztvevőknek pályázatíró képzést tartottak Szegeden. A kurzuson ott voltak olyan sikeres iskolák is, amelyek korábban megszerzett uniós támogatással nyújtanak kiegészítő képzést a diákoknak, külföldi gyakorlati helyeken.

M5 televízió | Az Érettségi 2017 című műsorban az Európai Unió volt a téma, ezen belül pedig az Erasmus+ és a Campus Mundi ösztöndíjakról is szó esett. Tordai Péter beszélt a lehetőségekről.

PécsMa.hu | Az Erasmus+ program részeként működő Európai Önkéntes Szolgálat keretein belül három külföldi diák is érkezett Pécsre, akik a mesekönyv kreatív megvalósításában segédkeztek. Így 8 hónapos ittlétük során Pataki Erika vándorló pécsi mesekönyv projektjében is közreműködhettek.

Református.hu | A Magyarországi Református Egyház partnerként vesz részt a „Névtelen segítők képzése” elnevezésű két éves Erasmus+ projektben. A nemzetközi, ökumenikus program célja képzési lehetőségek biztosítása a menekültáradat következtében segíteni vágyó önkéntesek számára.

Magyar Építéstechnika | Az építőipari szakképzés színvonalának és hatékonyságának növelését az ÉVOSZ alapítása óta az egyik legfontosabb feladatának tekinti. Ennek egyik eszközeként a Leonardo majd az Erasmus+ Programok anyagi támogatásával immár két évtizede szervezünk szakmai tovább-képzéseket az építőipari szakiskolák szaktanárai és gyakorlati oktatói számára.

Edupress.hu | A szakiskolai lemorzsolódás csökkentését tűzte ki célul egy most induló nemzetközi projekt. A résztvevők – a Raabe Klett Kiadó, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, egy magyar és egy finn szakiskola, valamint egy felnőttképzéssel és pályaválasztási tanácsadással foglalkozó bolgár cég – arra vállalkoztak, hogy összeállítanak egy kézikönyvet szakiskolai oktatók számára, amely alapján a tanárok segíthetik a tanulókat a pályaválasztásban és abban, hogyan tervezzék meg és irányítsák önállóan a karrierjüket.

MagyarNarancs.hu | A virágültetés csak kiindulópont, és keretet ad a programnak. Ugyanakkor maga a virág fontos szimbólum: a kirekesztés és az élet összefüggéseire utal. Arra, hogy az előítélettől a kirekesztésen és az üldözésen át akár a népirtáshoz vezethet az út. Ugyanakkor arra is, hogy ez az út elkerülhető. A Krókusz Projekt nem ír elő feladatsort, hanem ajánlásokat tesz, és a résztvevők igénye szerinti szakmai támogatást nyújt, biztonságos elektronikus kommunikációs felületet biztosít, valamint az Európai Unió Európa a polgárokért programjának támogatásából finanszírozza a pedagógusok és diákjaik elképzelésének megvalósítását.

Keol.hu | izennyolc felejthetetlen nap a Smaragd szigeten, hajókirándulás a Shannon folyó torkolatánál, Dublin vagy Málta felfedezése. Csupa felejthetetlen élmény még turistaként is. A soltvadkerti evangélikus iskola pedagógusainak azonban ennél több jutott. Az Európai Unió Erasmus + pályázatának keretében 11 tanár, tanító, rendszergazda és iskolatitkár fejlesztette angol tudását, szakmai és módszertani tapasztalatát külföldön.

NyerőMagyarok.eu | A sztárséf Jamie Oliver egyik éttermében dolgozni vagy londoni kávéházat vezetni Veszprémből indulva sem lehetetlen: a SÉF Szakképző Iskola 2004 óta sikeres uniós pályázóként számtalan eredményes diákkal büszkélkedhet. A 2015/2016-os projektévre 259.460 euró Erasmus+ támogatást nyertek, így újabb 75 vendéglátóipari tanulójuk – köztük 40 szociálisan hátrányos helyzetű – próbálhatja ki magát szakmai gyakorlaton nívós külföldi szállodákban, éttermekben.

2016.08.25.

Szombathelyi7.hu | Elsősorban a hátrányos helyzetű fiatalokat szeretné a munkaerőpiacra juttatni a Szombathelyi Képző Központ által koordinált magyar-osztrák-olasz-angol konzorcium. Ennek érdekében speciális tréninget és tananyagot dolgoztak ki.

Pécsi Napilap | A „Pécs Debate Academy - CEEPUS Nyári Egyetem a Migrációról” kettős célt szolgál: egyrészt vitakészséget fejlesztő képzést nyújt, rangos vitatrénerek vezetésével. A hallgatók a képzés során a brit parlamenti vitaformátum elemeit sajátítják el. A program részét képezi emellett egy 5 napos előadás sorozat, melynek során nemzetközi oktatók valamint a PTE oktatói tartanak előadást a migráció különböző aspektusairól.

EuroAstra.info | 2016. június 22-24. között nagy sikerrel zajlott le Budapesten az Erasmus+ SMART - Skills for Managing the Arts projektCreative Generation Academy című nemzetközi eseménye a Budapesti Metropolitan Egyetem szervezésében. A jó gyakorlatok átadására fókuszáló workshopra érkeztek kulturális, kreatív iparban és művészeti területen tevékenykedő fiatalok Kenyából, Namíbiából, Botswanából, Dél-afrikai Köztársaságból illetve nem utolsó sorban Bulgáriából, a projektet koordináló International Management Institute-tól.

Dél-Dunántúli Gazdaság | Európai együttműködés keretében hét ország művészei, valamint helyi cégek bevonásával május végén egyhetes tréninget tartottak Pécsett annak érdekében, hogy elősegítsék a művészeti tevékenység, valamint a gazdaság együttműködését. (A cikk a lap 20. oldalán található.)

Kispest.info | Az idősebbekre specializált nyelvoktatással érdemelte ki a Wekerlén immár közel 25 éve működő Shetland UK Nyelviskola az Erasmus+ Nívódíjat. A rangos elismerést Tóthné dr. Udvardi Katalin oktatási igazgató vette át.

Fidelio.hu | Nemrég az egyik legfontosabb Uniós elismerésben, a nemzetközi együttműködési kultúráért nívódíjban részesült az ArtMan Mozgásterápiás Egyesület. A díjat május 26-án vehették át a Tempus Közalapítványtól. Nívódíjban az Erasmus+ programban, illetve a korábbi Comenius, Leonardo és Grundtvig programok keretében kiemelkedő színvonalon megvalósított projektek részesülhetnek.

Sulinet.hu | A skandináv oktatási módszerekről, a svéd vagy a finn iskolamodellről rengeteg tanulmány érhető el már magyar nyelven is, egy gyakorló pedagógus számára azonban a legérdekesebb, ha „terepmunkát" is tud végezni. Vagyis saját szemmel megnézheti és megtapasztalhatja, milyen módszereket alkalmaznak a saját szakterületén mások. Erre nyílt lehetősége a II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakközépiskola angolnyelv-tanárának, aki két hónapon át követte figyelemmel, hogyan dolgoznak svéd kollégái.