Milyen egyéni tanulási léteznek ma Magyarországon? Mi lehet a közösség szerepe a tanulás támogatásában? Melyek a közösségi tanulás legfontosabb alappillérei?
A Tempus Közalapítvány számos szakmai projektjének keretében megrendezett konferencián, műhelymunkán, képzésen vannak jelen és kapnak egyre nagyobb hangsúlyt azok a részvételi tanuláson, a résztvevők bevonásán alapuló munkaformák és módszerek, amelyek az egyéni tudásokra építve, egymással kapcsolatot teremtve adnak teret a párbeszédre, a közös megoldások keresésére, a horizontális összekapcsolódásra. A Magyarországon még kevéssé elterjedt csoportos megbeszélő módszerek (world café, open space, pro-action café stb.), a megoldásközpontú kérdezési technika, a közösségi online eszközök felfedezése és intenzív használata (facebook-csoport, google-csoport, box.com, pinterest stb.), a képzési alkalmaink közötti folyamatos tréneri kísérés (e-mentorálás), valamint a foglalkozásvezetők viselkedési mintája mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a résztvevők egymás felé fordulva építeni tudjanak a csoportban lévő tudásra, és így egymást kölcsönösen támogatva lendületet adjanak egymás szakmai fejlődésének.
Mottónk: „A tudást a kapcsolatok hordozzák". A honlap tartalmát pedagógusoknak, iskolavezetőknek, a szociális szféra szakembereinek és a kooperatív oktatási módszerekkel foglalkozó oktatáskutatóknak ajánljuk.
Utolsó módosítás: 2015.08.05.