
A külföldi hallgatók jelentősen hozzájárulnak a hazai gazdasági fejlődéshez
A befelé irányuló felsőoktatási mobilitás gazdasági hatásainak mérése című kutatási összefoglaló legfontosabb megállapításai.
ElolvasomA befelé irányuló felsőoktatási mobilitás gazdasági hatásainak mérése című kutatási összefoglaló legfontosabb megállapításai.
ElolvasomA jelentkezési stratégiák vizsgálatánál olyan kérdéseket elemezhetünk, mint például hogy a jelentkezők, az ösztöndíjra pályázók mely hazai felsőoktatási intézményeket, mely képzési szinten, mely képzési programokat részesítették előnyben. 2. rész
ElolvasomA Tempus Közalapítvány 2020 elején is elvégezte online kérdőíves kutatását az SH jelentkezők körében. Az alábbi elemzés a legfontosabb eredményeket mutatja be (1. rész).
ElolvasomA Tempus Közalapítvány 2019. július 1-én a new yorki Konzulátussal együttműködve a NAFSA (Association of International Educators) kiállítás és konferencia kísérő rendezvényeként workshopot szervezett Washingtonban Branding for Success - How to become a TOP 15 destination for US students címmel. A résztvevő hazai felsőoktatási intézmények számára a Tempus Közalapítvány megbízásából tanulmány is készült.
ElolvasomNapjainkban az oktatás és a felsőoktatási intézmények globális versenyképességének kérdése kiemelt figyelmet kap az Európai Unióban és Magyarországon. A felsőoktatás nemzetköziesítése volt a fő témája annak a konferenciának is, amelyet a Tempus Közalapítvány szervezett Fókuszban a minőségfejlesztés – Az oktatók szerepe a felsőoktatás nemzetköziesítésében címmel. Kötetünkben az itt elhangzott jó gyakorlatokat mutatjuk be.
ElolvasomA magyar doktori iskolák egyre inkább a felsőoktatás minőségének zálogává válnak. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenypozíciójának javításához elengedhetetlen a PhD-hallgatók számának emelése és képzésük minőségének fejlesztése. A nemzetköziesítés leginkább szembetűnő területe a külföldi hallgatók jelenléte, amely a presztízs mellett bevételt is jelent az intézmény és az ország számára. Stratégiai szempontból viszont legalább ilyen fontos indikátorok az oktatói mobilitás, a nemzetközi hírű professzorok megjelenése az egyetemen, a nemzetközi kutatásokban való aktív részvétel és az eredmények külföldi rangos lapokban történő publikálása vagy a külföldön bejegyzett szabadalmak, innovációk számának növelése.
ElolvasomA Stipendium Hungaricum ösztöndíjas hallgatók véleményét magyarországi tanulmányaikról 2017-ben is kérdőíves kutatás vizsgálta. Az online kérdőív megkérdezte, hogyan értékelik a hallgatók az intézményük oktatási, képzési minőségét, a hallgatói szolgáltatásokat, valamint mennyire elégedettek az ösztöndíj keretében nyújtott lehetőségekkel.
ElolvasomA kutatás célja a magyar felsőoktatás nemzetköziesedési folyamatainak, kihívásainak feltárása volt. Olyan területeket vizsgált, mint a nemzetközi hallgatók integrációja, a mobilitást akadályozó tényezők feltárása, valamint az intézmények nemzetköziesedési céljainak, tevékenységeinek feltérképezése.
ElolvasomA Campus Mundi - Felsőoktatási mobilitási és nemzetköziesítési program című konstrukcióban a TKA számos szakmai tevékenységet végez, amelyek hozzájárulnak a magyar felsőoktatás nemzetköziesítéséhez. Ennek egyik eleme a nemzetközi megjelenések biztosítása és támogatása.
ElolvasomA tanulmány célja, hogy a mobilitásban részt vevő intézményi szereplők számára áttekinthetőbbé tegye a mobilitási ablak fogalmát, bevezetésével kapcsolatos feladatokat, az ablak nyújtotta előnyöket, feladatokat és a mobilitási ablak bevezetésével kapcsolatos új törvényi szabályozásokat.
ElolvasomA kézikönyv célja, hogy bemutassa a mentorprogram kialakításával és működtetésével kapcsolatos feladatokat. Ehhez hazai és nemzetközi jó gyakorlatokat használtunk fel, és egy közösségi tapasztalatcserére épülő adatgyűjtés eredményeire támaszkodtunk.
ElolvasomE kézikönyvet úgy állítottuk össze, hogy a nemzetközi hallgatókat segítő mentorok munkájával kapcsolatban felmerülő legtöbb kérdésre válasszal szolgáljon.
ElolvasomA kutatás a rankingek használatához gyakorlati segédletet kínál a felsőoktatásban érdekelt szereplők számára.
ElolvasomÚtmutató a duális képzés tervezéséhez, kialakításához, eredményének javításához, minőségének növeléséhez kis- és nagyvállalatoknak, szervezeteknek, felsőoktatási intézményeknek és más érdeklődőknek.
ElolvasomKutatási tanulmány a hazánkban teljes- és részképzésben tanuló külföldi hallgatók véleményének bemutatása érdekében.
ElolvasomA diplomásokra vonatkozó pályakövetési kutatások nemzetközi gyakorlatának feltárása 33 ország pályakövetési rendszerének vizsgálatával
ElolvasomHátrányos helyzetű csoportok hozzáférése és részvétele a felsőoktatásban című kutatás
ElolvasomA Tempus Közalapítvány által koordinált tevékenységek a Campus Hungary Programban 2012-2015
ElolvasomKutatási tanulmány a 2010 és 2013 között Magyarországon tanuló külföldi hallgatók véleményéről
ElolvasomKutatási tanulmány egy interkulturális kommunikáció kurzus tapasztalatairól hallgatói és szakértői interjúkkal
ElolvasomMagyarországi felsőoktatási intézmények belföldi hallgatóival készített kutatás
ElolvasomKutatási tanulmány a magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességéről
ElolvasomSzakértői interjúk és dokumentumok elemzése a mobilitást akadályozó intézményi tényezők feltárása érdekében
ElolvasomTanulmány az európai kreditrendszerek alkalmazásáról
ElolvasomBeszámoló a közös képzések adminisztrációjában és menedzsmentjében alkalmazott jó gyakorlatokról
ElolvasomTEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY 1077 BUDAPEST, KÉTHLY ANNA TÉR 1. • TELEFON: (+36 1) 237-1300 • FAX: (+36 1) 239-1329 • INFÓVONAL: (+36 1) 237-1320
E-MAIL: INFO{KUKAC}TPF.HU