Erasmus ösztöndíj hallgatóknak

  Erasmus+ tanárok

  Erasmus+ Ifjúság és Eurodesk

  Európai Ifjúsági Portál

  100újélmény

  Campus Mundi ösztöndíjak

  Europass Magyarország

  Európa a polgárokért program

  A tanulás jövője

  Study in Hungary

  ErasmusPlus_HU

  Campus Mundi


Tanulmányok, kutatások

Campus Hungary projektCampus Mundi projektEHEA projekt

Diaszpóra ösztöndíjjal Magyarországon: a hallgatók véleménye az egyetemi életről

A Diaszpóra Felsőoktatási Ösztöndíjprogram kiemelt figyelmet fordít a magyar gyökerekkel rendelkező ösztöndíjas hallgatók egyetemi életbe történő beilleszkedésére. Ezt a folyamatot számos intézményi és programszintű szolgáltatás támogatja. Ilyen meghatározó támogatói szolgáltatás a HÖOK 2022 őszén elindított Diaszpóra Mentorprogramja is. A mentorszolgáltatáshoz kapcsolódóan a HÖOK 2023 tavaszán elemző kutatást végzett, amelynek eredményei nemcsak a mentorprogram munkatársai, hanem az egyetemek és a diaszpóraszervezetek számára is hasznos információkat nyújtanak.

Elolvasom

Hogyan népszerűsíthetik lehetőségeiket a hazai felsőoktatási intézmények amerikai hallgatók számára?

A Tempus Közalapítvány 2019. július 1-én a new yorki Konzulátussal együttműködve a NAFSA (Association of International Educators) kiállítás és konferencia kísérő rendezvényeként workshopot szervezett Washingtonban Branding for Success - How to become a TOP 15 destination for US students címmel. A résztvevő hazai felsőoktatási intézmények számára a Tempus Közalapítvány megbízásából tanulmány is készült.

Elolvasom

Nemzetköziesítünk - Felsőoktatási intézmények nemzetköziesítési jó gyakorlatai

Napjainkban az oktatás és a felsőoktatási intézmények globális versenyképességének kérdése kiemelt figyelmet kap az Európai Unióban és Magyarországon. A felsőoktatás nemzetköziesítése volt a fő témája annak a konferenciának is, amelyet a Tempus Közalapítvány szervezett Fókuszban a minőségfejlesztés – Az oktatók szerepe a felsőoktatás nemzetköziesítésében címmel. Kötetünkben az itt elhangzott jó gyakorlatokat mutatjuk be.

Elolvasom

A magyar doktori iskolák nemzetköziesítésének vizsgálata

A magyar doktori iskolák egyre inkább a felsőoktatás minőségének zálogává válnak. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenypozíciójának javításához elengedhetetlen a PhD-hallgatók számának emelése és képzésük minőségének fejlesztése. A nemzetköziesítés leginkább szembetűnő területe a külföldi hallgatók jelenléte, amely a presztízs mellett bevételt is jelent az intézmény és az ország számára. Stratégiai szempontból viszont legalább ilyen fontos indikátorok az oktatói mobilitás, a nemzetközi hírű professzorok megjelenése az egyetemen, a nemzetközi kutatásokban való aktív részvétel és az eredmények külföldi rangos lapokban történő publikálása vagy a külföldön bejegyzett szabadalmak, innovációk számának növelése.

Elolvasom

A STIPENDIUM HUNGARICUM-HALLGATÓK VÉLEMÉNYE A HAZAI FELSŐOKTATÁSRÓL

A Stipendium Hungaricum ösztöndíjas hallgatók véleményét magyarországi tanulmányaikról 2017-ben is kérdőíves kutatás vizsgálta. Az online kérdőív megkérdezte, hogyan értékelik a hallgatók az intézményük oktatási, képzési minőségét, a hallgatói szolgáltatásokat, valamint mennyire elégedettek az ösztöndíj keretében nyújtott lehetőségekkel.

Elolvasom

NEMZETKÖZI HALLGATÓK A HAZAI FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN

A kutatás célja a magyar felsőoktatás nemzetköziesedési folyamatainak, kihívásainak feltárása volt. Olyan területeket vizsgált, mint a nemzetközi hallgatók integrációja, a mobilitást akadályozó tényezők feltárása, valamint az intézmények nemzetköziesedési céljainak, tevékenységeinek feltérképezése.

Elolvasom

ÚTMUTATÓ A MOBILITÁSI ABLAK BEVEZETÉSÉHEZ MAGYARORSZÁGON

A tanulmány célja, hogy a mobilitásban részt vevő intézményi szereplők számára áttekinthetőbbé tegye a mobilitási ablak fogalmát, bevezetésével kapcsolatos feladatokat, az ablak nyújtotta előnyöket, feladatokat és a mobilitási ablak bevezetésével kapcsolatos új törvényi szabályozásokat.

Elolvasom

Mentorprogram nemzetközi hallgatók támogatására

A kézikönyv célja, hogy bemutassa a mentorprogram kialakításával és működtetésével kapcsolatos feladatokat. Ehhez hazai és nemzetközi jó gyakorlatokat használtunk fel, és egy közösségi tapasztalatcserére épülő adatgyűjtés eredményeire támaszkodtunk.

Elolvasom

Kézikönyv a duális képzésről

Útmutató a duális képzés tervezéséhez, kialakításához, eredményének javításához, minőségének növeléséhez kis- és nagyvállalatoknak, szervezeteknek, felsőoktatási intézményeknek és más érdeklődőknek.

Elolvasom

Minden jog fenntartva, 2014 © Tempus Közalapítvány

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/002298
Engedélyszám: E/2020/000342

TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY 1077 BUDAPEST, KÉTHLY ANNA TÉR 1. • TELEFON: (+36 1) 237-1300 • INFÓVONAL: (+36 1) 237-1320
E-MAIL: INFO{KUKAC}TPF.HU