Ez volnék én
Közzétéve | 2016-08-20 23:59:44 |
Ötletgazda | Kovács Katalin, - |
A projekt a gyermekek érzelmi biztonságának megteremtése után a nevelési év folyamán folyamatosan, visszatérően alkalmazható.
A fokozatosság elvét betartva, és az életkori sajátosságokat figyelembe véve, a saját testén való tájékozódás, majd a társ testrészeinek felismerése után alkalmaztam.
A projekt során fokozatosan jutottunk el az IKT eszköz funkcióitól a kedvelt, interaktív játékeszközig. A gyerekekkel közösen böngésztük az internet világát, hogy rábukkanjunk a testrészeinkről szóló dalra. A dal rögzülése a testrészek érintésének automatizálódását is jelentette egyben. Érzékszerveink funkcióinak megvitatása során auditív és vizuális ingerekkel segítettem a megismerést, a tapasztalatszerzést. A csoportszobába varázsoltuk a világ összes hangját, látnivalóját.
Projektor segítségével megfigyelhettük az árnyképeinket, "Kuba óvodásunk" testrészeit, majd paint program segítségével alkotásaikat is kivetíthettük.
A Powerpoint bemutatót a gyerekekkel való együttműködés előzte meg (fotózás, hangfelvétel).
A csoportba járó gyermekek képrészleteinek, rész - egész viszonyát, a testrészek megnevezését, a birtokos személyragok gyakorlását és természetesen a közösségünk megismerését is szolgálta.
A Skype vagy Viber alkalmazás használatával indított videó beszélgetés a beteg gyermeknek történő örömszerzésről és az interperszonális kapcsolatok mélyüléséről gondoskodott.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be