Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

ITT AZ ÚJ MÓDSZERTANI ÖTLETTÁR!

Van egy jó ötlete? Töltse fel az új Módszertani Ötlettárba és nyerjen Digitális Pedagógus és Oktatói Díjat! 

A Tempus Közalapítvány szakmai fejlesztéseinek keretében a korábbi években nagy népszerűségnek örvendő Digitális Módszertár és Módszertani Ötletgyűjtemény ötvözésével jött létre az új Módszertani Ötlettár, amely megújult arculattal várja az érdeklődő pedagógusokat.

Az idei felhívásra azok jelentkezését várjuk, akik saját ötleteiket megosztanák oly módon, hogy azok a Módszertani Ötlettárba feltöltve bárki számára elérhetővé, kereshetővé, adaptálhatóvá váljanak. 

Az ötletek feltöltésére 2024. július 1-től augusztus 16-ig van lehetőség. 

Az előző évekhez képest a Módszertani Ötlettár legnagyobb újdonsága az, hogy az adatbázisába nem csak a köznevelés területén dolgozó pedagógusok, hanem a szakképzésben tevékenykedő oktatók is tölthetnek fel módszertani ötleteket. 

Tovább az új Módszertani Ötlettárra!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 

Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

 

 

Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Világsziget - Offline kaland egy Digitális korszakban

A Világsziget projekt egy izgalmas és tanulságos fejlesztő asztali szerepjáték, amely kifejezetten 10-13 éves gyermekeknek szántunk, és egy ...

2023.08.14.

Upcycling, avagy ami az egyiknek szemét, az a másiknak...

A projekt egy nemzetközi Erasmus+ pályázathoz kapcsolódó nemzetközi együttműködés ötnapos magyarországi mobilitásának programja. A ...

2023.08.07.

Madártávlat, avagy a generatív mesterséges intelligencia(GMI) felhasználási lehetőségei tanórán kívüli foglakozásokon

A projekt a digitális tábor projektnapjához kapcsolódik, melyben a generatív mesterséges intelligencia felhasználásra épülő kreatív ...

2023.08.07.

Crime and punishment

Ez egy összefoglaló óra volt 9.osztályban. Tankönyvünk Solution pre-intermediate 3rd edition és a témakör a bűn és büntetés volt. A ...

2023.08.02.

Egy hajóban - pedagógusnapi műsor megvalósítása projektszemlélettel

Az iskolai műsorok és megemlékezések évről-évre kötelező jelleggel, sablonszerűen kísérik végig a tanulók és a tanárok életét. A ...

2022.08.14.

Médiaműveltség iskolai keretek közt

A médiaműveltség iskolai keretek közt című projekt alapítótagjai voltunk. Törökország, Románia és Magyarország vett részt benne. A mi ...

2022.08.08.

Tojásból lesz a csoda?

Nyomozzunk a húsvét után! Nyomozási kerettörténetbe illesztve ismerkedtek meg a gyerekek a húsvét történetével, jelképeivel és ...

2022.08.07.

A Mi kis okos falunk

A projektötlet egy tantárgyközi projekt, amelyben két intézmény, a Kaposmérői Hunyadi János Általános Iskola, valamint a Sárospataki ...

2022.08.03.

Points of view - A látszat néha csal!

A módszertani ötlet angol címe: Points of view - utal arra, hogy az itt bemutatott téma alapja különböző szempontok, nézetek ütköztetése ...

2022.08.02.

We are the champions - A sport témakör körüljárása B2 szinten (Angol nyelv)

A sport témakör bármelyik nyelvvizsga/érettségi kötelező szóbeli témaköre. Csoportommal az Oxford Exam Trainer B2 szintű könyvét ...

2022.07.28.

A friend in need is a friend indeed.

A bemutatott ötlet témája: barátok, kapcsolatok. Ez bármelyik nyelvvizsga/érettségi kötelező szóbeli témaköre. Csoportommal az Oxford Exam...

2022.07.22.

Csillagösvényen

A Csillagösvényen című projektünk az online oktatás idején valósult meg. Tanítóként szerettem volna a harmadikos gyerekeket biztatni, ...

2021.08.23.

Mitől zöld a Föld?

Az óvodai nevelés folyamatában meghatározó szerepe van a környező világ megismerésének, ezen belül is a természet- és ...

2021.08.18.

Minden klAPPol pénzügyileg?

A módszertani ötlet alapvető célja a diákok gazdasági, pénzügyi ismereteinek és tudatosságának, valamint digitális kompetenciájának ...

2021.08.11.

A könyvek összekötnek

2019. szeptemberében egy új eTwinning projektet indítottunk több európai oktatási intézménnyel. A projekt alapítói ketten voltunk olasz ...

2020.08.17.

KarantÉnünk - Daidalosz és Ikarosz története, avagy mi van a kulisszák mögött?

A módszertani ötletem alapjául az az alapkérdés szolgált, hogy ki mit tekint "karanténnak". Daidalosz és Ikarosz története nagyon sok ...

2020.08.17.

XIX. századi novellák a XXI. századi iskolában

Mikszáth novellái nem csak saját korának olvasóit ragadták magukkal; világképük, üzenetük a mai tizenévesek számára is érdekes lehet, ...

2020.08.17.

Netes intelmek avagy Kölcsey Ferenc Parainesis című művének feldolgozása a digitális oktatási rend idején

2020. március 16-án életbe lépett Magyarországon a digitális oktatási rend. Ez mindannyiunknak nagy kihívást jelentett, hiszen az eddigi ...

2020.08.06.

Tematikus terv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek feldolgozásához

Ez a 4. osztályos magyar irodalom tantárgyhoz készült tematikus terv a Modern tündérmesék témakör meseregényeinek és kortárs meséinek ...

2020.07.29.

Nyomozás Erdélyben - krimijáték

A Dracul család mindennapjaiba csöppenünk a 19. század végén. Egy titokzatos kastély, családi viszonyok és titkok, örökség, végrendelet, ...

2019.08.26.

Úton-útfélen, avagy jó úton jársz?

Jelen módszertani ötlet: óraterv. Az óraterv alapvető célja a digitális készségfejlesztésen túl az, hogy az alsó tagozatos diákok ...

2019.08.04.