Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!
A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.
Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
A Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.
A Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).
Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!
Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők.
Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?
A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:
- a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
- a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
- ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
- ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
- KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
- FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről
Részletes keresés Info
Budapest városnegyedeinek bemutatása a TikTok felület segítségével
A legtöbb középiskolás tanuló ismeri és szívesen használja napjainkban a TikTok alkalmazást. Különböző, a felületen is megvalósítható...
2023.08.15.
Magyarság Óperencián innen és túl
A Magyarság Óperencián innen és túl projektet alsó tagozatos tanulók számára terveztük, nagyrészt 6-7 éves korosztálynak, de a ...
2023.08.15.
Madártávlat, avagy a generatív mesterséges intelligencia(GMI) felhasználási lehetőségei tanórán kívüli foglakozásokon
A projekt a digitális tábor projektnapjához kapcsolódik, melyben a generatív mesterséges intelligencia felhasználásra épülő kreatív ...
2023.08.07.
Crime and punishment
Ez egy összefoglaló óra volt 9.osztályban. Tankönyvünk Solution pre-intermediate 3rd edition és a témakör a bűn és büntetés volt. A ...
2023.08.02.
eTwins Reflection projekt
A projektet az eTwinning program keretében valósítottuk meg. Projektcsapatunk ötletgazdája, alapítója és koordinálója volt a projektnek, ...
2023.07.01.
Egy hajóban - pedagógusnapi műsor megvalósítása projektszemlélettel
Az iskolai műsorok és megemlékezések évről-évre kötelező jelleggel, sablonszerűen kísérik végig a tanulók és a tanárok életét. A ...
2022.08.14.
Médiaműveltség iskolai keretek közt
A médiaműveltség iskolai keretek közt című projekt alapítótagjai voltunk. Törökország, Románia és Magyarország vett részt benne. A mi ...
2022.08.08.
A Mi kis okos falunk
A projektötlet egy tantárgyközi projekt, amelyben két intézmény, a Kaposmérői Hunyadi János Általános Iskola, valamint a Sárospataki ...
2022.08.03.
Személyiségamőba
A módszertani ötlet egy korábbi fejlesztés ("Történelmünk kártyái") továbbgondolásán alapul, és mintegy 6-7 éve fejlesztem, javítgatom....
2021.08.25.
Időutazás projekt - Közös nyomozás eltűnt kincsek után
Izgalmas, sok szálon játszódó kooperatív nyomozás, 10-12 diák részvételével. Hogyan lehetséges kommunikációra, közös munkára ...
2021.08.22.
Mitől zöld a Föld?
Az óvodai nevelés folyamatában meghatározó szerepe van a környező világ megismerésének, ezen belül is a természet- és ...
2021.08.18.
Pályázz! Szövegértési és szövegalkotási kompetenciák a pályaválasztásban és a munkaerőpiacon
A felnőttkor küszöbén álló diákok egyik legfőbb igénye az iskolát illetően, hogy nagy hangsúlyt fektessünk az életben szükséges ...
2021.08.17.
XIX. századi novellák a XXI. századi iskolában
Mikszáth novellái nem csak saját korának olvasóit ragadták magukkal; világképük, üzenetük a mai tizenévesek számára is érdekes lehet, ...
2020.08.17.
Virtuális kalandozás a könyv részei körül
Intézményünkben a könyvtárhasználat tanítása a könyvtárpedagógiai program szerint történik: 1-5. és 11-12. évfolyamon a magyar nyelv ...
2020.08.10.
Nem mehetek el sehova, elmegyek hát
Hogyan jutunk el kirándulni, amikor "mindenki be van zárva"? Karantén ide vagy oda, az 1. b osztály igenis kirándulni fog, méghozzá Kajla ...
2020.07.31.
Nyomozás Erdélyben - krimijáték
A Dracul család mindennapjaiba csöppenünk a 19. század végén. Egy titokzatos kastély, családi viszonyok és titkok, örökség, végrendelet, ...
2019.08.26.
Úton-útfélen, avagy jó úton jársz?
Jelen módszertani ötlet: óraterv. Az óraterv alapvető célja a digitális készségfejlesztésen túl az, hogy az alsó tagozatos diákok ...
2019.08.04.
AZ ELSŐ START UP CÉGÜNK: MIOTTHONUNK.COM- VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIÁK ÉS KEZDEMÉNYEZŐKÉSZSÉG KOMPLEX FEJLESZTÉSE PRODUKTÍV TARTALMAK ELŐÁLLÍTÁSÁVAL
A projekt során iskolánk ötödikes tanulói kooperatív csoportmunka keretében létrehozták az első startup cégüket MIOTTHONUNK.COM néven. ...
2018.08.11.
Nyomozz és írj!
A Nyomozz és írj! projekt alapvetően játékos tartalmú és a játékosítás (gamification) módszerét alkalmazó projekt. A diákok ...
2017.08.20.