Beküldve | 2022-08-02 20:27:29 |
Tanár neve | Menus Ildikó |
Témakör | Matematika |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Anyanyelvi kommunikáció, Matematikai kompetencia, Hatékony, önálló tanulás, Szociális és állampolgári kompetencia |
Célcsoport
Korosztály szerint | 6-10 évesek |
Munkaforma | egyéni |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Rovinj |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
A negatív számokat 3. osztályban kezdjük el bevezetni. Feladatunk még csak a konkrét tapasztalati értelmezés több lépésben. Függőleges irányú lépegetések (lépcsőn, liftben, ha van alagsor). Negatív számok a hőmérőn, számegyenesen (tudjon a hőmérőről leolvasni negatív hőmérsékletet is). Készpénz és adósság (tudjon adósságból és készpénzből álló vagyont leolvasni). Negatív számok nagyság szerinti összehasonlítása ( az a nagyobb, amelyik valamiféleképpen jobb helyzetet tükröz). Lépegetés az idővonalon, időpontok összehasonlítása. Saját idővonal készítése:
Előzetes feladatként gyűjtsenek a gyerekek fényképeket (szüleik esküvőjéről, újszülött kép, ovis és iskolás kép, testvérekről fénykép)! A fényképek hátoldalára írják rá az évszámot, amikor készült! Készítsenek egy számegyenest (legyen rajta negatív szám is)! Helyezzék a fotókat a számok fölé (a 0 fölött legyen az újszülött kép)! Hány évvel a születésed előtt házasodtak össze a szüleid? Hány évvel a születésed előtt született a bátyád vagy a nővéred? Hány évvel a születésed után született az öcsid vagy a húgod? Hány évvel a születésed után mentél óvodába, iskolába? Amikor minden kép a helyére került, az évszámokat is tegyék a fényképek fölé.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Vizuális készségek |
Önálló tartalom és információgyűjtés, feldolgozás |
Problémamegoldás |
Asszociatív gondolkodás |
Kreatív gondolkodás