Személyiségamőba
Közzétéve | 2021-08-25 22:17:15 |
Ötletgazda | Szabó Márta Mária, 1001tortenet.net |
A tanár akár többször is visszajelzéseket ad a kártyával kapcsolatban, amíg mindegyik megfelelő nem lesz - így az első szakasz egy közös fejlesztő munka, folyamatos kétoldalú diák-tanár kommunikációval.
A játékot virtuálisan és osztályteremben is lehet használni. Távolsági oktatás és jelenléti oktatás esetén is hasonlóak a szabályok, de mások az eszközök. Az otthoni számítógép képernyőjén a TEAMS csoportszobáiban játszanak a csapatok, az osztályteremben a kinyomatott játéktáblán, valódi személyiségkártyákkal, de itt is lehetőségük van a kártyák online letöltésére a QR-kódon keresztül, és háttérinformációk keresésére a mobiltelefonjukkal.
A tanár a diákok kártyáit képpé alakítva elkészíti a társasjátékhoz a kártyaszettet, és hozzá a virtuális játéktáblákat, előkészíti a virtuális osztályteremben a csoportszobákat.
A projekt második szakaszában az osztály csapatokban rendszeres időközönként - kb. egy-két hetente játszik a játékkal. (A "játék" szakasz első felében még online játszottunk vele, az iskolák kinyitása után pedig a kinyomtatott papírkártyákkal és játéktáblákkal.) A kártyákkal sokféle játékot lehet játszani - akár 5-10 percben is. Ezek megmozgatják, összehozzák az osztály diákjait. A kártyák az egész tanév tananyagát bizonyos mértékig lefedik, így ismétlődő felhasználásuk biztosítja a tanulási előzmények előzetes felidézését, folyamatos ismétlését (mindig más szempontból gazdagítva a tanulók tudását a személyiségekkel és korszakokkal kapcsolatban), a kumulativitást. A rendszeres foglalkozás adja a rituálé-jelleget. A közösség fejlesztéséhez hozzájárul, hogy játék közben megismerik egymás kreatív alkotását.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be