Faluséta projekt

Közzétéve2017-08-18 19:19:11
ÖtletgazdaDerekasné Orosz Andrea,
A 8. osztály magyar nyelv és irodalom szaktárgyi projektje a NAT 8. évfolyamos médiaismeret anyagára épülően, a digitális projektpedagógia módszertanával valósult meg. A módszertani ötlet lényege a tanulói kollaborációra épülő digitális eszközhasználaton alapuló projektmegvalósítás tanórai keretben, tantárgyi koncentrációra építve.
A tanulók saját Google Térképet készítettek a település nevezetes helyeinek megjelölésével, szöveges tartalom, fotó és videók hozzáadásával, amelyet a tanult idegen nyelvekre is elkészítettek, majd egy iskolai program keretében diáktársaiknak bemutatták a faluséta során a 2017. évi Digitális Témahéten.
PROJEKT SZINTŰ KÉRDÉS: Milyen látnivalók vannak a falunkban?
A PROJEKT ELŐKÉSZÍTÉSE:
A tanulók aktív részesei a projekt tervezésének, megvalósításának és értékelésének. A vállalt feladataikat a közös felelősség tudatában oldják meg. A tervezés szakaszában: anyaggyűjtésben, az előkészítés szakaszában: saját fotó és videó anyag készítésével, GPS meghatározással, időterv készítésével járják végig a falu nevezetes pontjait a tanórákba épített terepgyakorlat során. Információt gyűjtöttek a megfelelő forrásmegjelöléssel a település nevezetes épületeiről, köztéri szobrairól, irodalmi és történelmi emlékhelyeiről.
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA:
A kollaboratív munka eredményeként saját Google Térképet és/vagy Munzee térképet szerkesztettek a falu nevezetes helyeinek jelölésével. Csoportos séta programot állítottak össze az elkészített digitális alkalmazások felhasználásával.
Munkájukhoz eszközként használták saját és az iskola digitális eszközeit, és produktumaikat a közös Drive projekt mappába töltötték fel. A feladatmegoldásokat tanári ellenőrzőlistákkal, formatív ellenőrző listákkal követték nyomon a csoportok.
A sétaprogramot az érdeklődő diáktársaik részvételével meg is valósították. A Digitális Témahéten lehetőség nyílt arra, hogy bemutassák projektjüket az óvodásoknak, és a szomszédos iskolában.
PROJEKTZÁRÁS:
Önértékeléssel értékelték a megjelölt feladataikat, és tevékenységeiket. Kreatív összefoglaló dokumentumot élményeikről.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be