Erasmus+ Nívódíj - A 2021-es díjazottak
A projektoktatás képességének kialakítása a Xántus János Két Tanítási Nyelvű Gimnáziumban
A nemzetközi tapasztalatszerzésen túl, szakmailag felfrissülve, többlettudással és kibővített kapcsolatrendszerrel tértek haza a Xántus János Két Tanítási Nyelvű 
Gimnázium pedagógusai „A projektoktatás képességének kialakítása” című Erasmus+ projekt keretében megvalósított külföldi továbbképzésekről. Horváth Zsolttal, a projekt koordinátorával beszélgettünk az Erasmus+ Nívódíj elismerésben részesült pályázatról.
További információ a projektről >>
Erasmus+ program >>
  Zöld utakon a fenntartható vendéglátás felé – Magyar Máltai 
  Szeretetszolgálat Óbudai Technikum és Szakképző Iskola
  A vendéglátás olyan terület, melynek működése számos környezetkárosító hatással jár, s 
  ezek mérséklése közös feladat. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Óbudai Technikum és 
  Szakképző Iskola ezt szem előtt tartva határozta meg a „Zöld út a vendéglátásba 2 - A 
  fenntarthatóság a gyakorlatban” című Erasmus+ projekt fő céljaként a fenntarthatóság és 
  a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) elveinek tudatosítását. Az Erasmus+ 
  Nívódíj elismerésben részesült projekt élményeiről, mérföldköveiről és utóéletéről Siki 
  Andor koordinátorral beszélgettünk.
  További információ a projektről >>
  Erasmus+ program >>
Az oktatás és a munka világa közötti távolság csökkentése agrárinformatikai ismeretekkel – Alföldi ASZC Galamb József Mezőgazdasági Technikum és Szakképző Iskola
Az elmúlt 15 év során a mezőgazdaság alapvetően megváltozott, egyre inkább tudásintenzív ágazattá vált. A munkaerőpiac aktuális igényeihez megfelelő képzettségű munkaerőre van szükség, melyre a mezőgazdasági oktatásnak gyorsan kell reagálnia. Ezt az igényt figyelembe véve az Alföldi ASZC Galamb József Mezőgazdasági Technikum és Szakképző Iskola „Connecting VET Teachers to Agriculture 4.0” című Erasmus+ projektjének kiemelt célja volt, hogy innovatív gyakorlatokat alkalmazó online, hálózatos együttműködésen alapuló és ingyenesen elérhető képzést hozzon létre a szakképzésben tanító tanárok részére. Az Erasmus+ Nívódíj elismerésben részesült projekt során szerzett tapasztalatokról Horváth Zoltán koordinátort kérdeztük.
További információ a projektről >>
Erasmus+ program >>
  Az Erasmus+ kiváló keret arra, hogy céljainkat megvalósítsuk – Vidéken 
  Jó! Alapítvány
  Globális szintű, komplex problémákra egy ifjúsági csere keretében is lehet megoldásokat 
  keresni és adni. Ezt bizonyítja a Vidéken Jó! Alapítvány „Less Food Loss” (Kevesebb 
  ételpazarlás) című Erasmus+ Nívódíj elismerésben részesült projektje, amely az 
  élelmiszerpazarlás kihívásaira keresett választ. Kovács Orsolya nemzetközi 
  projektkoordinátorral és Bozsits Józseffel, az alapítvány elnökével beszélgettünk.
  További információ a projektről >>
  Erasmus+ program >>
Erasmus+ Nívódíj - A 2020-as díjazottak
Szakmódszertani, digitális és nyelvi kompetenciák fejlesztése a Vasváriban - Szegedi SZC Vasvári Pál Gazdasági és Informatikai Technikum
Az intézmény első Erasmus+ mobilitási projektjében a részt vevő 14 munkatárs módszertani, digitális és nyelvi készségeit fejlesztette külföldi továbbképzéseken. A projektben nyelvtanárok, informatika és közgazdász tanárok, illetve az iskolavezetés is részt vett. A modern ismeretek iskolai alkalmazásának köszönhetően a tanórák izgalmasabbá, változatosabbá, a pedagógusok pedig motiváltabbá váltak, így a szakmai fejlődés pozitív hatásaiból az egész iskola profitálhat.
További információ a projektről >>
  No Stereotypes But Diversity – Budapest XIII. Kerületi Ady Endre
  Gimnázium
  Négy iskola két évig dolgozott az előítéletek és a sztereotípiák megértését támogató
  módszerek alkalmazásán ebben az Erasmus+ projektben. Olyan megoldásokat kerestek, 
  amelyek lehetővé teszik egy toleránsabb gondolkodásmód és egy békésebb világ 
  kialakítását, miközben a diákok készségeinek és kompetenciáinak fejlesztése is komoly 
  hangsúlyt kapott. A közös munka során összeállítottak egy módszertani gyűjteményt, ami 
  hasznos segítséget jelenthet a társadalmi befogadás témakörének feldolgozásához 
  bármelyik iskolában.
További információ a projektről >>
Zöld Árnyalatok a szakképzésben és a munkaerőpiacon délen – Miskolci SZC Martin János Szakközépiskolája és Szakiskolája
Modern, rendszerszemléletű iskola és a korszerű követelményeknek megfelelő képzés – ezt érte el az intézmény az Erasmus+ projektjének köszönhetően. Többségében sajátos nevelési igényű diákjaik valós munkatapasztalatot szerezhettek külföldön; oktatóik és tanáraik pedig szakmai látogatásokon, továbbképzéseken vehettek részt. A megismert módszereket, technológiákat és a környezettudatos szemléletet beépítették a mindennapi folyamatokba, ezáltal erősödött a diákok tanulási motivációja, ami hozzájárul az iskolai lemorzsolódás csökkenéséhez is.
További információ a projektről >>
  Grandis XXI. - Vocational Education for Interprofessional Elderly Care in the 
  21st century – PROMPT-H Számítástechnikai Oktatási, Kereskedelmi és 
  Szolgáltató Kft., Gödöllő
  Az Erasmus+ partnerség - kisvállalkozások, két egyetem, szakképző és felnőttképző 
  szervezetek összesen öt országból – online képzést fejlesztett szociális gondozók 
  digitális készségeinek fejlesztésére. A képzés azokat a 21. századi digitális távgondozási 
  és kommunikációs eszközöket mutatja be, amelyekkel a szociális gondozók segíthetik az 
  idős emberek önálló életvitelét fenntartani, fizikai és mentális jólétüket, szociális 
  hálójukat megőrizni, és amelyek egyben a gondozók munkáját is megkönnyítik. A nagy 
  sikerrel zárult kísérleti képzésben szociális gondozók, szociális és egészségügyi 
  szakképzésben oktató tanárok és tanulók vettek részt.
További információ a projektről >>
Capacity Building in the Social Sector through the Development of Volunteer Programs at Social Institutions in the CEE Region – Önkéntes Központ Alapítvány, Budapest
Önkéntesek bevonásával segítették a szociális intézményekben élők és dolgozók mindennapjait a SoVol című Erasmus+ projektben. A partnerek kézikönyveket és módszertani útmutatókat hoztak létre, valamint képzéseket is szerveztek az érintetteknek. Az önkéntesek által a dolgozók extra segítséget kaptak, a gondozottak számára pedig új szolgáltatások és programok váltak elérhetővé. A projekt hosszú távú hatása, hogy a partnerek által kidolgozott szakmai útmutatók segítségével a szociális intézmények maguk is képessé válnak hatékony önkéntes programok kialakítására és működtetésére.
További információ a projektről >>
Let it be vol. 2 - Shared Wisdom – Együttható Egyesület, Budapest
  A fiatalokkal foglalkozó szakemberek kiégésével, illetve annak kezelésével foglalkozott ez 
  az Erasmus+ projekt, amelyben ifjúsági szervezetek képviselői, kortárs segítők, 
  pszichológusok, mentorok és animátorok vettek részt. Számukra képzést szerveztek, ahol 
  megismerhették a peer szupervízió módszerét, amellyel kezelhetők a belső feszültségek 
  és ellentmondások. A tapasztalatok alapján egy kiadványt is készítettek, amelyben a 
  tréning és a módszer legfontosabb lépései mellett esettanulmányokat is bemutattak.
További információ a projektről >>
Párbeszéd a Roma Nőkért – Bagázs Közhasznú Egyesület, Budapest
A roma nők csoportja az egyik legkevésbé képviselt és leginkább kiszolgáltatott társadalmi réteg. Ennek az önkéntesek és szakértők bevonásával megvalósult Erasmus+ projektnek ők álltak a középpontjában. A projekt célja az volt, hogy a dányi cigánytelepen felépítsenek egy erősnői közösséget, akik a helyi problémák megoldásának is aktív részesei lehetnek. Különböző szituációs gyakorlatok, foglalkozások és beszélgetések segítségével érték ezt el, a drogproblémák megjelenését is hatékonyan kezelő összefogásuk pedig más települések számára is példaértékű lehet.
További információ a projektről >>
Erasmus+ Nívódíj - A 2019-es díjazottak
Profi üzleti mentorok menthetik meg a kis- és középvállalkozásokat
Milyen segítség nyújtható a vállalkozásoknak ahhoz, hogy hosszú távon is sikeresen működjenek? A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) szakemberei szerint az egyik ilyen eszköz az üzleti mentorálás lehet. Ezért a témával nemzetközi partneri kör bevonásával foglalkoztak három éven keresztül az Erasmus+ program támogatásával.
További információ a projektről >>
 
A lelki egészségvédelem a kulcs a zökkenőmentes mindennapokhoz
  A pécsi Kertvárosi Óvoda Siklósi Úti Tagóvodájában folyó munka példaértékű az 
  Erasmus+ iskolai, óvodai partnerségek pályázattípusban. Eddigi eredményeik bizonyítják, 
  hogy óvodás korú gyermekekkel is lehet minőségi és pozitív változásokat generáló 
  tevékenységeket megvalósítani.
További információ a projektről >>
 
A külföldi tapasztalatszerzés után még komolyabban veszik a szakmájukat
A Szegedi SZC Krúdy Gyula Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Turisztikai Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája több mint 20 éve építi nemzetközi kapcsolatait. Számos alkalommal mutattuk már be kimagasló eredményeiket, jó példáikat.
Mostani, Erasmus+ Nívódíjas projektjük minden szempontból kiemelkedő színvonalon teljesített. Hat országra kiterjedő mobilitást valósítottak meg, ami 45 tanuló és 8 munkatárs szakmai tapasztalatszerzését foglalta magában.
További információ a projektről >>
RészreVétel - A fiatalok közösségben dolgoznak!
  Élményalapú képzéssorozat, fiatalok és önkormányzatok döntéshozóinak aktív 
  párbeszéde, egy hiánypótló kötet az ifjúsági munkáról… Ezeket egyesítette a Gyermek- és 
  Ifjúsági Önkormányzati Társaság (GYIÖT) strukturált párbeszéd projektje, amelybe közel 
  40 települést és 455 résztvevőt vontak be. A fiatalok megismerhették a fenntartható 
  településfejlesztés szempontjait, felmérték saját közösségük igényeit, és párbeszédbe 
  kezdtek az önkormányzatok döntéshozóival.
További információ a projektről >>
A kulcs az állandó megújulás
Az innováció kérdése az elmúlt évtizedekben világszerte kiemelt figyelmet kapott, húsz 
éve pedig már az oktatásban is előkelő helyen áll. Az egyre gyorsabban változó környezetben a tudományos tudás mellett szükséges a megfelelő technikai műveltség is, éppen ezért sok hazai köznevelési intézmény elkötelezetten támogatja pedagógusai szakmai megújulását. A Budapesti Gazdasági SZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági és Kereskedelmi Szakgimnázium tanárai számára az Erasmus+ köznevelési mobilitási pályázat keretében megvalósított továbbképzések kiváló lehetőséget adtak kompetenciáik fejlesztésére.
További információ a projektről >>
A kommunikációs csatornák megtisztítása
  A Qualitimpact Informal Group ENCORE projektje igazi sikerszériaként zárult. A projekt a 
  szektorok közti kommunikáció javítását, az ifjúsági szektoron belüli networking és 
  disszeminációs kapacitások erősítését tűzte ki célul, amihez gyakorlati kommunikációs 
  technikákat is kínáltak az általuk szervezett képzéseken. A résztvevők olyan módszereket 
  sajátíthattak el, amelyek létező problémákra valós megoldásokkal szolgálhatnak 
  munkájuk során.
További információ a projektről >>
Látogassa meg Youtube csatornánkat is, ahol további videókat talál a témában!
- Tuti tippek sikeres Erasmus+ pályázóktól - Erasmus+Nívódíj 2019 >>
 - Erasmus+ Nívódíj 2019 - angol nyelvű felirattal >>
 - Erasmus+ Nívódíj 2018 >>
 
Utolsó módosítás: .
                    




                            
                            

                    
                        