Kézikönyv a nemzetközi hallgatótoborzáshoz és az intézményi kapcsolatépítéshez a felsőoktatásban

2022 | Kézikönyvek, módszertani gyűjtemények, Campus Mundi, Study in Hungary, Stipendium Hungaricum, Diaszpóra Felsőoktatási Ösztöndíjprogram

A Nemzetköziesítés a Felsőoktatásban sorozat újabb, frissített kiadványa szélesebb körben mutatja be a Tempus Közalapítvány koordinálásában megvalósuló, az intézményi képviselőkkel közös nemzetközi megjelenéseket, a nemzetköziesítés fő aspektusait kifejezetten a hallgatótoborzó és partnerkapcsolat-építő munka, valamint azok előkészítése és keretbe helyezése szempontjából releváns tényezők szerint tárgyalja.

A kézikönyv a Tempus Közalapítvány Kézikönyv a felsőoktatás nemzetköziesítéséhez c. kiadvány sorozatának része, annak 2018-ban megjelent 6. részének, a „Nemzetközi megjelenések a Tempus Közalapítvány szervezésében” c. kézikönyvnek átdolgozott, bővített kiadása. A sorozat célja, hogy elősegítse a felsőoktatás nemzetköziesedését, nemzetköziesítését támogató szakmai háttér megerősödését, segítse a kapcsolódó intézményközi tudásmegosztást és fejlesztő munkát, ezen keresztül pedig a magyar felsőoktatás és intézményei vonzerejének növelését.

A 2018-ban megjelent kézikönyv frissítésére az utóbbi években bekövetkezett alapvető változások miatt volt szükség, ilyen például a pandémia miatt a virtuális hallgatótoborzó vásárok és kapcsolatépítő rendezvények térnyerése. Míg a kézikönyvnek továbbra is legfőbb témája és célja a Tempus Közalapítvány koordinálásában megvalósuló, az intézményi képviselőkkel közös nemzetközi megjelenések bemutatása, számos új felvezető témakörrel bővült a kiadvány, mely igyekszik a közös megjelenéseken túl további támpontokat nyújtani. Ezek a kiegészítő témakörök segítenek a nemzetközi megjelenések kontextusba helyezésében és a nemzetköziesítésben betöltött komplex szerepének érzékeltetésében, valamint az intézmény nemzetközi láthatóságának növelése szempontjából releváns támogató eszközök megismerésében.

A kiadvány három fő szerkezeti egységből áll:

  1. Nemzetközi stratégiai gondolkodás
  2. Támpontok az intézmény nemzetközi láthatóságának növeléséhez
  3. Hallgatótoborzó és intézményi partnerkapcsolat-építő nemzetközi megjelenések a TKA szervezésében

A sorozat részeként a kézikönyv minden olyan felsőoktatási szakembernek szeretne segítséget nyújtani, aki formális feladatkörénél vagy személyes ambícióinál fogva cselekedni kíván intézménye nemzetköziesedése érdekében. Ajánljuk nemzetközi rektor- és dékánhelyettesek, a nemzetközi hallgatótoborzás és az intézmény nemzetközi partnerkapcsolatainak építése terén aktív nemzetközi igazgatók és koordinátor kollégák figyelmébe.

LETÖLTÉS (PDF, 5.3 MB)