Mérés-értékelés kézikönyv

Tanulási eredmények mérése és értékelése a szakképzési mobilitási gyakorlatokban

2018 | Disszeminációs füzetek, ECVET

A szakképző iskolák évről évre egyre intenzívebben pályáznak és kapcsolódnak be mobilitási projektekbe lehetőséget biztosítva ezzel tanulóiknak a külföldi tapasztalat- és élményszerzésre. A mobilitási programokban való részvétel azonban nem csak a résztvevő tanulók és tanárok számára jelent fejlődést, de az adott iskola számára is.

Intézményi szinten a mobilitások erősítik az integrált intézményi stratégiában való gondolkodást, támogatják a külföldi tanulási időszak során szerzett tanulási eredmények elismerését és a hazai kurrikulumba történő beszámítását illetve lehetőséget teremtenek a szakképző intézmények és a vállalatok közötti együttműködésre.

A Tempus Közalapítvány nemcsak az Erasmus+ programok koordinációját és a mobilitási programok bonyolítását végzi, de számos eszközzel, rendezvényekkel, workshopokkal, képzésekkel, tanácsadással, kiadványokkal támogatja a mobilitásban érdekelt intézményeket abban, hogy magas szintű, minőségi mobilitási programokat tudjanak megvalósítani.

Jelen módszertani útmutató is ebbe a támogató eszközrendszerbe illeszkedik, amelynek célja olyan – gyakorlati példákkal gazdagon illusztrált – szakmai segítség biztosítása a szakképző intézmények számára, amely támogatja az intézményvezetőket, a projektkoordinátorokat, a gyakorlati oktatásvezetőket, a pedagógusokat és a szakoktatókat abban, hogy képesek legyenek a mobilitás során szerzett tanulási eredmények eddigieknél objektívebb és megbízhatóbb módon történő értékelésére.

LETÖLTÉS (5,5 MB, PDF)