Az ifjúsági részvétel erősítéséért a GYIÖT Erasmus+ projekttermékeivel

Partner hír | 2024.03.20.

Pályázóink hírei | Ifjúság

A Gyermek- és Ifjúsági Önkormányzati Társaság egy online kurzust és egy kártyacsomagot dolgozott ki a fiatalok aktív részvételének erősítése érdekében.

Képzési segédanyag az ifjúsági részvétel témakörében

A GYIÖT angol nyelvű, moduláris felépítésű kurzusa segítséget nyújthat a fiataloknak, az ifjúsági munkásoknak és a területen tevékenykedő szakembereknek, hogy megismerkedjenek az ifjúsági részvétel témaköreivel.

Témakörök:

  • az ifjúsági részvétel alapjai
  • előfeltételek és akadályok
  • az ifjúsági munka szerepe
  • a fiatalok részvétele
  • további anyagok és források

Az egyes modulok reflexiós elemeket is tartalmaznak, amelyek az olvasott tartalom gyakorlatba ültetését, átgondolását hivatottak segíteni. Az online kurzus elsősorban ifjúsági munkát tanuló hallgatóknak és az ifjúsági területtel ismerkedő szakembereknek, munkatársaknak, önkénteseknek szól, ugyanakkor hasznos lehet mindazon szervezeteknek és szakembereknek, akik szeretnék az ifjúsági korosztályt jobban bevonni a tevékenységeikbe.

Az oktatási segédanyag a Mission to Accomplish Participation! kis léptékű partnerségi projekt alatt készült el az Erasmus+ ifjúsági szektorának keretein belül. A projekt alatt magyar és finn fiatalok, ifjúsági munkát tanuló hallgatók és gyakorló szakemberek, oktatók nemformális tanulási módszerekkel, vegyes csoportokban dolgozták fel a részvétel fogalmát, valamint mindazon lehetőségeket, amelyek településeiken, a korosztályuk részére nyitottak.

Szituációs kártyacsomag az állampolgári kompetencia fejlesztéséhez

A Mi a szitu? kártyacsomag célja, hogy növelje a 13-25 évesek társadalmi részvételét, szerepvállalását úgy, hogy különböző megtörtént vagy elképzelt szituációra keresi a választ, a megoldási lehetőségeket. Párbeszédre invitál, lehetőséget ad arra, hogy használói megosszák egymással véleményüket és ötleteiket egy fennálló helyzet megváltoztatása érdekében.

A kártyacsomag SzóTag című Erasmus+ ifjúsági projekt során készült el.

Utolsó módosítás: 2024.03.21.