Hogyan érdemes felkészülni egy nemzetközi vásárra vagy partnerkereső rendezvényre?

Útmutató Dr. Tarr Zsuzsanna 2014. október 15-i előadása alapján

 

A rendezvény jellegétől függően érdemes úgy szervezni, hogy a karok is kapjanak megjelenési lehetőséget, de a központi képviselő is legyen ott (objektivitás). Tisztában kell lenni vele, hogy egy-egy ilyen megjelenés hosszabb távú befektetés, a hatások nem azonnal mérhetők.

 

Hallgatótoborzás

Kit kell meggyőzni?

A hallgató maga fog dönteni? Vagy a család idősebb tagjai? (Pl. Indonéziában, Kínában gyakran a nagyszülő a döntéshozó.) Ennek megfelelően kell elkészíteni az információs anyagokat.

Mivel készüljünk?

  • Brosúrák, szóróajándékok (a súlykorlátok figyelembevételével!)
    • a brosúra ne legyen drága - a látogatók gyűjtik az ajándékokat, a papírt eldobják,
    • rövid, hasznos információk,
    • kép, mosoly, térkép (ázsiai arcok is!),
    • a szóróajándék értéke nem éri el a 100 Ft egységárat (a repiadó miatt érdemes írószert választani).
  • Képzések felsorolása,
  • Szabadidő, kollégium,
  • Nevezetesség, tradíció,
  • Az intézményt „eladva” az országot is népszerűsítjük,
    • legyen térkép – az országinformációkra szükség van,
    • pl. a trópusi égöv alatt a négy évszakról is kérdeznek, számukra furcsa,
    • összehasonlítás más országokkal,
    • életszínvonal, életkörülmények bemutatása,
    • tandíj, ösztöndíj-lehetőség mindig érdekli a hallgatókat.
  • Fotóprezentáció (a képek mindig hatnak)
    • ha a nemzetközi hét keretében fotóversenyt szervezünk a nálunk tanuló külföldi hallgatóknak, ezek a képek jól felhasználhatók,
    • támpontot ad az érdeklődők számára, ha látnak valami ismerős dolgot (pl. japánkert), vagy ha az egyetemről már volt ott valaki.
  • Online, offline prezentációk.
  • Érdemes meghívni a standunkra olyan helyi hallgatót, aki korábban nálunk tanult.
  • A korábban nálunk tanult külföldi diákok élménybeszámolói, fotói, videói is nagyon hatékonyak.

Készítsünk látogatói listát e-mail címekkel (vagyük figyelembe a GDPR szabályait!)

  • a hallgatók elérhetőségi adatait rögtön gépbe vigyük,
  • utánkövetésként a rendezvény után rögtön küldjünk e-mailt: köszönjük, hogy itt volt, itt az ígért honlapcím/információ, stb.

 

Partnerkereső fórumok

Komolyabb információs anyagok szükségesek

  • Értékesebb logózott szóróajándékok
    • a Távol-Keleten ügyelnek a szép csomagolásra,
  • Kollégium, ösztöndíj-felajánlás fontos információ a számukra,
  • Nagyon fontos, hogy milyen más partnerkapcsolatai vannak a régióban az intézményünknek,
  • A politikai-gazdasági látogatásoknak is jelentősége van,
  • Ha van anyanyelvű kollégánk, érdemes őt is bevetni (pl. Oroszországban, Japánban, stb.),
  • Keresik az ismerős pontokat (pl. jól mutat egy fotón az egyetem egyik folyosója egy távolkeleti harcművészeti plakáttal).

 

Konferenciák

  • A résztvevők listáját előre kézhez kapjuk: át kell gondolni, kivel akarunk beszélni.
  • Sokan a régi kapcsolatokat preferálják ilyen alkalmakkor – de ne felejtsük el, hogy ez egyben új kapcsolatok kialakítására is lehetőség.

 

Mi legyen az ismertető anyagokban?

Az angol nyelven kínált kurzusok listája a partner intézményt érdekli, míg a hallgató az adott kurzus részleteire kíváncsi: az adott félévben futó tárgyak, a tanár, stb.

  • Emeljük ki azt, ami nálunk több vagy más
    • pl. Nobel díjasok vagy ismert feltalálók, akik itt egyetemen tanultak,
    • díjak, elismerések,
    • külföldi szakmai akkreditáció, egyesületi tagság,
    • ipari kapcsolatok (pl. Audi tanszék Győrben),
    • fontos pozíciót betöltő emberek az intézmény nemzetközi öregdiákjai között,
    • kedvező elhelyezkedés (pl. Gödöllő közelsége a repülőtérhez),
    • meggyőző számok (pl. többszáz éves kar).
  • A képek között legyenek a tudományterület(ek)re utaló képek is.

 

További javaslatok:

Fontos, hogy az angol honlapot karbantartsuk, hiszen az információs anyagok oda irányítják az érdeklődőket – és hiába a sikeres jelenlét a nemzetközi vásárokon, ha a honlap nem elég informatív / felhasználóbarát / vonzó

  • Érdemes magunknak is körbenéznünk a vásárokon, így ismerhetjük meg a trendeket, láthatunk marketing ötleteket és értesülhetünk oktatási újdonságokról.
  • A vidéki városokat nehéz vonzóvá tenni egy olyan főváros-centrikus országban, mint Magyarország – ki kell emelni az intézményünk egyediségét, azt, amiben jobbak vagyunk.

Utolsó módosítás: 2018.09.03.