Hogyan érdemes felkészülni egy nemzetközi vásárra vagy partnerkereső rendezvényre?
Útmutató Dr. Tarr Zsuzsanna 2014. október 15-i előadása alapján
A rendezvény jellegétől függően érdemes úgy szervezni, hogy a karok is kapjanak megjelenési lehetőséget, de a központi képviselő is legyen ott (objektivitás). Tisztában kell lenni vele, hogy egy-egy ilyen megjelenés hosszabb távú befektetés, a hatások nem azonnal mérhetők.
Hallgatótoborzás
Kit kell meggyőzni?
A hallgató maga fog dönteni? Vagy a család idősebb tagjai? (Pl. Indonéziában, Kínában gyakran a nagyszülő a döntéshozó.) Ennek megfelelően kell elkészíteni az információs anyagokat.
Mivel készüljünk?
- Brosúrák, szóróajándékok (a súlykorlátok figyelembevételével!)
- a brosúra ne legyen drága - a látogatók gyűjtik az ajándékokat, a papírt eldobják,
- rövid, hasznos információk,
- kép, mosoly, térkép (ázsiai arcok is!),
- a szóróajándék értéke nem éri el a 100 Ft egységárat (a repiadó miatt érdemes írószert választani).
- Képzések felsorolása,
- Szabadidő, kollégium,
- Nevezetesség, tradíció,
- Az intézményt „eladva” az országot is népszerűsítjük,
- legyen térkép – az országinformációkra szükség van,
- pl. a trópusi égöv alatt a négy évszakról is kérdeznek, számukra furcsa,
- összehasonlítás más országokkal,
- életszínvonal, életkörülmények bemutatása,
- tandíj, ösztöndíj-lehetőség mindig érdekli a hallgatókat.
- Fotóprezentáció (a képek mindig hatnak)
- ha a nemzetközi hét keretében fotóversenyt szervezünk a nálunk tanuló külföldi hallgatóknak, ezek a képek jól felhasználhatók,
- támpontot ad az érdeklődők számára, ha látnak valami ismerős dolgot (pl. japánkert), vagy ha az egyetemről már volt ott valaki.
- Online, offline prezentációk.
- Érdemes meghívni a standunkra olyan helyi hallgatót, aki korábban nálunk tanult.
- A korábban nálunk tanult külföldi diákok élménybeszámolói, fotói, videói is nagyon hatékonyak.
Készítsünk látogatói listát e-mail címekkel (vagyük figyelembe a GDPR szabályait!)
- a hallgatók elérhetőségi adatait rögtön gépbe vigyük,
- utánkövetésként a rendezvény után rögtön küldjünk e-mailt: köszönjük, hogy itt volt, itt az ígért honlapcím/információ, stb.
Partnerkereső fórumok
Komolyabb információs anyagok szükségesek
- Értékesebb logózott szóróajándékok
- a Távol-Keleten ügyelnek a szép csomagolásra,
- Kollégium, ösztöndíj-felajánlás fontos információ a számukra,
- Nagyon fontos, hogy milyen más partnerkapcsolatai vannak a régióban az intézményünknek,
- A politikai-gazdasági látogatásoknak is jelentősége van,
- Ha van anyanyelvű kollégánk, érdemes őt is bevetni (pl. Oroszországban, Japánban, stb.),
- Keresik az ismerős pontokat (pl. jól mutat egy fotón az egyetem egyik folyosója egy távolkeleti harcművészeti plakáttal).
Konferenciák
- A résztvevők listáját előre kézhez kapjuk: át kell gondolni, kivel akarunk beszélni.
- Sokan a régi kapcsolatokat preferálják ilyen alkalmakkor – de ne felejtsük el, hogy ez egyben új kapcsolatok kialakítására is lehetőség.
Mi legyen az ismertető anyagokban?
Az angol nyelven kínált kurzusok listája a partner intézményt érdekli, míg a hallgató az adott kurzus részleteire kíváncsi: az adott félévben futó tárgyak, a tanár, stb.
- Emeljük ki azt, ami nálunk több vagy más
- pl. Nobel díjasok vagy ismert feltalálók, akik itt egyetemen tanultak,
- díjak, elismerések,
- külföldi szakmai akkreditáció, egyesületi tagság,
- ipari kapcsolatok (pl. Audi tanszék Győrben),
- fontos pozíciót betöltő emberek az intézmény nemzetközi öregdiákjai között,
- kedvező elhelyezkedés (pl. Gödöllő közelsége a repülőtérhez),
- meggyőző számok (pl. többszáz éves kar).
- A képek között legyenek a tudományterület(ek)re utaló képek is.
További javaslatok:
Fontos, hogy az angol honlapot karbantartsuk, hiszen az információs anyagok oda irányítják az érdeklődőket – és hiába a sikeres jelenlét a nemzetközi vásárokon, ha a honlap nem elég informatív / felhasználóbarát / vonzó
- Érdemes magunknak is körbenéznünk a vásárokon, így ismerhetjük meg a trendeket, láthatunk marketing ötleteket és értesülhetünk oktatási újdonságokról.
- A vidéki városokat nehéz vonzóvá tenni egy olyan főváros-centrikus országban, mint Magyarország – ki kell emelni az intézményünk egyediségét, azt, amiben jobbak vagyunk.
Utolsó módosítás: 2018.09.03.