Nemzetközi felsőoktatási marketing tippek

10 marketing tipp a nemzetköziesítéshez

 

  1. A marketingterv kapcsolódjon az intézmény nemzetközi terveihez. Határozzuk meg a kiemelt stratégiai elemeket és fogalmazzunk meg világos célokat.

  2. Fontos a szervezeti megoldás: hol helyezkedik el a nemzetközi szervezeti részleg a teljes intézmény szervezetében, milyen más egységekkel működik együtt, hogyan használják ki a szinergiákat.

  3. Figyelmet kell fordítani a karok együttműködésére és az intézményen belüli kommunikáció fejlesztésére a hatékony közös erőforrás-felhasználás érdekében.

  4. Meghatározó a kollégák hozzáállása és a gyakorlati tapasztalatok megosztása. Hasznos, ha a nem marketinges munkatársak is gyakorlatorientált képzésben részesülnek.

  5. A célcsoport-orientáció mellett a márkamenedzsmentre is hangsúlyt kell fektetni.

  6. Érdemes újragondolni az adatbázis-marketinget.

  7. A piackutatások fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni, hiszen ezek adják a tervezés alapját.

  8. Integrált kommunikáció, piackutatás eredményei alapján strukturált kampányterv a célravezető.

  9. Mint minden befektetés esetében, itt is rendkívül fontos a mérhetőség: például a beiskolázási kampányok hatékonyságmérése fontos mutatókkal szolgálhat.

  10. Az új kihívásokra rugalmas válaszokat kell találni (pl. virtuális mobilitás, élményszerűség megjelenése).

Kuráth Gabriella (PTE) előadása alapján

Utolsó módosítás: 2018.09.03.