Dolgozatírás egyszerűen

Beküldve2017-12-14 19:26:09
Tanár neveDr. Szűts Tamás
TémakörInfokommunikációs technológiák
Fejlesztett kulcskompetenciákHatékony, önálló tanulás

Célcsoport


Korosztály szerint15-18 évesek
Munkaformaegyéni
Hol ismerte meg a gyakorlatotDublin, Írország
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+
A legtöbb diáknál ma már van egy okostelefon. Az alább ismertetett socrative alkalmazás segítségével a tanárok számos dolgozatjavításos munkától menekülhetnek meg.
Az ötlet magát a dolgozat összeállítását nem érinti, azt feltételezem, hogy legalább egy word filében rendelkezésre állnak a kérdések.
Az online rendzserben is illetve offline MS excellben is kiltölthetőek a kérdések és a rá adható válaszok (a többszörös választáson kívül igaz/hamis és kifejtendő kérdés is adható). Bármelyik kérdéshez megadható kép is, így térképek, festmények, állatok növények, képletek, stb. is visszakérdezhető ilyen módon. Az oktató a vizsga elején elindítja a kérdéssort amit érdemes kérdés és válaszkeverésre állítani. Ez azt jelenti, hogy a diákok más sorrendben kapják a kérdéseket és a helyes válaszok betűjele is más-más lesz. A lesés így kiküszöbölhető, a dolgozatra adott idő pedig a helyes válaszok kikeresését teszi szinte lehetetlenné.
Az összes válasz kitöltése után a diák a végeredményéről azonnali visszajelzést kap, a tanár pedig a dolgozatírás alatt nyomonkövetheti a diákok haladását és helyes válaszainak arányát.
A dolgozatok befejezését a tanár alakítja, majd számos adatot tölthet le, akár az egyes dolgozatokat külön külön pdf formátumban. A socrative legnagyobb előnye a válaszok és diákok táblázatos összesítője ami a dolgozatkérdések és az oktatáshoz adhat fontos információt. Nyilvánvalóan, ha van olyan kérdés amit senki nem oldott meg helyesen, revízióra szorul, stb.
A letöltött dolgozatokat a diáknak/szülőknek emailon egyszerűen el lehet küldeni.
Az oldal lehetőséget ad versenyszerű feladatmegoldásra is ahol csapatok kialakítására és versenyzésére van lehetőség.
A hátrány talán a stabil internet igény lehet.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Problémamegoldás | Kritikai gondolkodás | IKT eszközök alkalmazása a tanórán | Versenyszerű óraszervezés