Egyetértünk?

Beküldve2017-11-30 13:33:59
Tanár neveLőrincze Tímea
TémakörSzociális és életviteli nevelés
Fejlesztett kulcskompetenciákAnyanyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerint11-14 évesek
Munkaformaegyéni
Hol ismerte meg a gyakorlatotMálta
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+
Előkészületként a terem különböző pontjaira elhelyezünk három jelzőtáblát.. "Egyetértek", "Nem értek egyet", "Tartózkodom". Az óra elején felolvassuk az általunk megfogalmazott állítást.: "Döntéseink következményét át kell gondulnunk".
Egy kis gondolkodási idő után a tanulók odasétálnak az általuk kiválasztott táblához. Miután mindenki megtalálta a "helyét" el kell magyarázniuk a döntésüket. Néhány magyarázat után megkérdezzük a gyerekeket, hogy ki az aki meggondolta magát és átállna máshova.
Majd újabb érvelések után ismét lehetőség van
egy utolsó "helyváltoztatásra". Lesznek akik az eredeti helyükön maradnak és olyanok is akik többször átállnak máshova. Végül mindenki megtalálja a végleges helyét.
A vitának ebben a formában való alkalmazása nem csak a kommunikációs kézségeket, a problémamegoldó képességet és a tantárgyi tudást fejleszteni, hanem nagy mértékben hozzájárul a közösség fejlesztéséhez is.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Problémamegoldás | Kritikai gondolkodás | Érvelés | Személyes és társas készségek | Fejlesztő értékelés | Kooperatív megközelítés