Jigsaw reading

Beküldve2017-11-28 10:32:12
Tanár neveOláh Dóra
TémakörTermészetismeret, természettudomány, Környezettudatosság
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció, Természettudományos kompetencia

Célcsoport


Korosztály szerint15-18 évesek
Munkaformapáros
Hol ismerte meg a gyakorlatotCheltenham
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+

Az osztályban mindenkinek egy kis cetlire fel kell írni egy energiaforrás nevét. Mikor mindenki kész van, akkor a tanár utasítása, hogy a diákoknak 2 csoportot kell alkotni. Mindenki elindul a kis cetlijével, és megpróbálja megtalálni azokat, akik szerinte hasonló csoportba tartozó energiaforrást írtak. A tanulóknak rá kell jönniük, hogy a felírt energiaforrásokból milyen két csoport alakítható. Megújuló és nem megújuló energiaforrások. Ezután 5 fős csoportokba osztja a tanár a diákokat, és mindenki kap egy táblázatot, amelyiken megújuló energiaforrások nevei vannak. A csoport minden tagja más-más energiaforrásról olvas egy rövid szöveget, amiből kiírja a táblázatba az előnyeit és a hátrányait. Utána a csapat többi tagjával átbeszélik a különböző energiaforrások előnyeit és hátrányait, és mindenki kitölti a táblázata hiányzó részeit. Ezután kinyitják az atlaszt és csapatonként választanak 4 várost, különböző kontinensekről. Megvitatják, hogy melyik városban milyen megújuló energiaforrásra lehetne erőművet építeni. Minden csapat készít egy prezentációt, és pár percben előadják az osztálynak.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Írásbeli szövegértés, szövegalkotás | Kreatív gondolkodás | Kritikai gondolkodás | Kooperatív megközelítés