Beküldve | 2017-11-28 10:32:12 |
Tanár neve | Oláh Dóra |
Témakör | Természetismeret, természettudomány, Környezettudatosság |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció, Természettudományos kompetencia |
Célcsoport
Korosztály szerint | 15-18 évesek |
Munkaforma | páros |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Cheltenham |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
Az osztályban mindenkinek egy kis cetlire fel kell írni egy energiaforrás nevét. Mikor mindenki kész van, akkor a tanár utasítása, hogy a diákoknak 2 csoportot kell alkotni. Mindenki elindul a kis cetlijével, és megpróbálja megtalálni azokat, akik szerinte hasonló csoportba tartozó energiaforrást írtak. A tanulóknak rá kell jönniük, hogy a felírt energiaforrásokból milyen két csoport alakítható. Megújuló és nem megújuló energiaforrások. Ezután 5 fős csoportokba osztja a tanár a diákokat, és mindenki kap egy táblázatot, amelyiken megújuló energiaforrások nevei vannak. A csoport minden tagja más-más energiaforrásról olvas egy rövid szöveget, amiből kiírja a táblázatba az előnyeit és a hátrányait. Utána a csapat többi tagjával átbeszélik a különböző energiaforrások előnyeit és hátrányait, és mindenki kitölti a táblázata hiányzó részeit. Ezután kinyitják az atlaszt és csapatonként választanak 4 várost, különböző kontinensekről. Megvitatják, hogy melyik városban milyen megújuló energiaforrásra lehetne erőművet építeni. Minden csapat készít egy prezentációt, és pár percben előadják az osztálynak.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Szóbeli szövegértés, szövegalkotás |
Írásbeli szövegértés, szövegalkotás |
Kreatív gondolkodás |
Kritikai gondolkodás |
Kooperatív megközelítés