Rangsorolás

Beküldve2017-11-27 19:25:38
Tanár neveVermeki Boglárka
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákAnyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaformapáros
Hol ismerte meg a gyakorlatotISP Chelmsford
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+
Igazából ezt a gyakorlatot nem csak idegen nyelvi órán lehet használni, hanem bármilyen órán alkalmazhatjuk, bármilyen korcsoporttal és bármilyen nyelvi szinttel, sőt nagyon jó differenciáláshoz is. A cél, hogy a tanulók fejlesszék kommunikációs készségeiket.
Egy adott témakörben adunk a pároknak 10 kifejezést, mondatot vagy szót. Ezeket a kártyákat nekik fontosságuk szerint sorba kell állítaniuk. Ehhez, meg kell beszélniük a sorrendet, érvelniük kell a saját igazuk mellet és meg kell győzniük társukat.
Pl. történelem tantárgynál /témánál: egy háborúban mi a legsúlyosabb: az emberek meghalnak, a házak lerombolódnak, nincs közlekedés / áram, nem tudnak kinyitni a boltok... stb.
vagy földrajz tantárgynál / témánál: melyik a legkeményebb kőzet: grafit, gyémánt, mészkő... stb.
Amikor a tanulók összeállították a sorrendet, el kell mondaniuk a többieknek, hogy miért döntöttek a sorrend mellett. Ha alacsonyabb nyelvi szinten lévő tanulóink vannak, a táblára írt váz alapján könnyeben tudnak mondatot alkotni.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Érvelés | Differenciált óraszervezés