Beküldve | 2016-04-10 13:35:09 |
Tanár neve | Váradi Csilla |
Témakör | Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | tanulócsoport |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Düsseldorf IIK |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
Szükséges eszközök: plakátok, illetve színes filcek (csoportonként 3 vagy 4 szín) Osszuk a diákokat 3-as vagy 4-es csoportokra, és osszunk ki minden csoportnak egy-egy plakátot, illetve annyi különböző színű filcet, ahányan vannak a csoportban, és így mindenki választhat magának egy színt, amivel dolgozni szeretne. Kérjük meg a diákokat, hogy rajzoljanak egy térképet, amelyen a célnyelvi ország szerepel. Miután lerajzolták az adott országot, kérjük meg őket, hogy amelyik városhoz van valamilyen kötődésük, azt próbálják meg berajzolni a térképen, és egy-két szóval írják oda, hogy mit csináltak ott. (pl. Berlin ? Erasmus; München ? továbbképzés; Köln ? nyaralás) Ha a csoportban mindegyik ember elmesélte, hol mit mikor csinált, és bejelöltek minden várost, ahol voltak, egész sok információt fognak birtokolni egymásról. Ha mindegyik csapat kész van, új csoportokat alkotunk, amelyeknek tagjai korábban különböző csoportok tagjai voltak, az új csoportok asztaltól-asztalig mennek körbe, és a saját asztalánál minden ember elmondja a többieknek a vázlatpontok és a színek segítségével, mi is látható a térképen, melyiküknek miért is fontos az adott város, ezáltal a feladat végére mindenki mindenkiről megtudhat rengeteg dolgot.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Szóbeli szövegértés, szövegalkotás |
Kreatív gondolkodás |
Kooperatív megközelítés |
Játék |
Csoportdinamika kialakítása