Ki, hol, mit?

Beküldve2015-07-08 19:36:58
Tanár neveMagyar Ibolya
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció, Hatékony, önálló tanulás

Célcsoport


Korosztály szerint15-18 évesek
Munkaformatanulócsoport
Hol ismerte meg a gyakorlatotKi, hol, mit?
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+

Ki, hol, mit??? címmel illethetjük azt a feladatot, amit filmek, filmrészletek feldolgozására ajánlunk. 1) A kiválasztott videót, vagy film részletet lejátsszuk a tanulóknak, de a kép nélkül, csupán a hallott információkra hagyatkozva. Első lépésként arra kérjük őket, hogy írják le, kik lehettek a szereplők (férfiak, nők, gyerekek?), tippeljék meg életkorukat, érzéseiket, illetve hogy hol játszódott a jelenet és milyen hangokat hallottak a háttérben. Az ötleteket a tanulók szóban is megoszthatják társaikkal. 2) Másodjára már a képanyaggal együtt nézik meg a filmet, közben a jegyzeteiket nézve ellenőrizhetik és javíthatják elgondolásaikat. 3) Végül a megismert szereplőket a filmben eljátszott karakterük alapján kategorizálják és jegyzetet készítenek arról, hogy ki mit csinál, milyen megnyilvánulásai vannak és milyen a szereplők viszonya. Erre kiválóan alkalmas kisfilmek elérhetők a Youtube-on Creature Comforts címmel. Tegyünk egy próbát, jól fogunk szórakozni!

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Auditív készségek | Vizuális készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Önálló tartalom és információgyűjtés, feldolgozás | Asszociatív gondolkodás