Go on, lad

Beküldve2015-07-08 19:07:27
Tanár neveErasmus+ KA1 továbbképzés
TémakörIdegen nyelv, Művészetek
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció, Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség

Célcsoport


Korosztály szerint15-18 évesek
Munkaformatanulócsoport
Hol ismerte meg a gyakorlatotGo on, lad
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+

Jó példa a kisfilmek, videók hasznosítására a Hovis Go on Lad című reklám, mely a Youtube-on található meg. Ez egy kétperces reklám film, mely egy jól ismert angol kenyérmárkát reklámoz, miközben a főszereplő átéli a brit történelem nagy eseményeit. Az ehhez kapcsolódó feladatot elsősorban gimnáziumi korosztálynak ajánlom, intermediate nyelvtudással. A feladat leírása: 1) A tanulók megnézik a videót, majd lejegyzik, milyen eseményekre, fontos momentumokra emlékeznek. Ezt követően saját tudásukra építve elmondják, mit tudnak az adott eseményről (pl. London bombázása, bányászok sztrájkja, stb) 2) Ismét megnézik a videót, ezúttal arra koncentrálva, hogy hogyan jelenítették meg képileg ezeket az eseményeket, illetve miért fontos az, hogy mindezt egy kisfiú szemével láttatja a rendező. 3) A tanulók elemzik, hogy hogyan változik a fiú az események előrehaladásával. 4) Legutoljára csak a zenét játsszuk le, ekkor a zene és a történelmi események közti kapcsolatra keresünk magyarázatot.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Auditív készségek | Vizuális készségek | Asszociatív gondolkodás | Érvelés