A Magyar Nyelv Napja

Közzétéve2013-12-29 07:58:13
ÖtletgazdaTarczal-Márta Edit,
Matematika tanárként megdöbbenve kaptam fel a fejem igazgatóm emailjét olvasva, melyben arra hívja fel figyelmemet, hogy osztályfőnökként emlékezzünk meg a magyar nyelv napjáról. Bevallom ezen a téren korlátozottak a képességeim, de hát "teher alatt nő a pálma". Eszembe jutott a következő ötlet. Dolgozzunk fel közösen egy verset, ezen keresztül ismerjük meg jobban nyelvünket, no meg az IKT-s eszközöket.

1) Először is csoportalakítással kezdtünk, ami gyorsan ment a TeamUp program segítségével, amit más projektben is használtunk már. Csak a már kész osztályban alakítottunk új csoportokat, ez egy gombnyomással ment.

2) Következő lépésben a csoportok gyűjtötték össze az értékelési szempontokat, melyeket fontosnak tartottak a bemutatók, illetve munkájuk értékelésénél. Erre a csoport vezetője által megosztott google dokumentumokat használtuk. Minden csoporttag más színnel tette hozzá a mondani/írni valóját, sorban haladtak, első ember ír egy szempontot, majd a következő a másikat, mindenkinek sorban kell kerülni, nem maradhat ki senki, ha véget ért a kör újabb indul. Majd a csoportok által összegyűjtött szempontokból összeállítottam egy google űrlapot.

3) Megosztottam a Sulivilágon egy virtuális parafa táblát "corkboard.me" alkalmazásban, melyre összegyűjtöttük, hogy a magyar nyelvről kinek milyen szavak jutnak eszébe. Mindenki felrakott egy "cetlit" és arra gyűjtötte a fogalmakat, szavakat.

4) "Cetlikből" szófelhőt készítettünk a http://www.wordle.net/ oldalon, ami majd a készítendő prezentációnk háttere lett.

5) Ezután szétosztottam versszakonként Gyimothy Gábor: Nyelvlecke című versét, mindenkinek egy-egy versszakot kellet illusztrálni egy megosztott bemutatóban a google-ban.

6) Az közösen készített bemutatót megnéztük javítottuk és értékeltük (diánként szavaztunk egy érdemjegyet az értékelési szempontok alapján, Activo szavazó rendszerrel).

7) Az értékelés részét képezte a közösen összeállított értékelési szempontokból álló google űrlap kitöltése. Diáról, diára haladva kellet értékelni önállóan.

8) Bemutattuk a kész munkánkat a szülőknek, aki éppen egy médiás bemutatóra érkeztek "gyanútlanul" (osztály túlnyomó többsége médiás). Jó újságíróhoz híven nem tudnak titkot tartani.

9) Feltöltöttük az iskolaújság YouTube-os oldalára a kész bemutatót.

10) Cikket írtunk az órákról az iskola honlapjára, képekkel illusztráltuk.

+1) Feladat megoldás közben mindenkinek kellet készíteni legalább 2-2 fényképet, azt letölteni a fényképezőről, feltölteni a számítógépre, átméretezni az "Picture Managerrel" és feltölteni a Sulivilágra. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be