Mindenünk az egészség (Health is everything)

Közzétéve2013-03-01 07:59:26
ÖtletgazdaSzalai Edina, -
Az ötletet egyrészt a tanmenet soron következő órája (ami az egészség témakör), másrészt az a manapság fontos kérdés ihlette, hogy mivel táplálkozzunk egészségünk megóvása érdekében. Mivel mindennapjaim gyermekek közelében telnek, látom, hogy nem igazán táplálkoznak sem rendszeresen, sem egészségtudatosan, így célom az volt, hogy a lehető legváltozatosabb megközelítésben és a legtöbb osztálytermi eszközt felhasználva próbáljuk körbejárni ezt a témát angol nyelven is. Építettem a tanulók biológia és kémia órán megtanult ismereteire a vitaminok, ásványi anyagok élettani hatásainak témakörében.

Célom az volt, hogy az angol tanterem összes IKT eszközét bevessem a téma körüljárásához, bízva abban, hogy a tanulókra hatva, szó szerint színesebbé és jobban befogadhatóbbá tegyem ezt az igazán fontos tananyagot.

Így CD lejátszón hallgattunk tankönyvi szöveget (tényeket a vitaminokról, ásványi anyagok élettani hatásairól), Interaktív táblán oldottunk meg szövegértési feladatokat (melyik vitamin mire való-igaz/hamis állítások). Szkenner segített képeket beolvasni a számítógépbe magazinokból. Kivetítőn olvastunk táplálkozási tanácsokat az Internetről (étel piramis), és az osztálytermi rendszer segítségével fülhallgatóval hallgattunk párbeszédet (orvos tanácsai), okos telefon használatával szótáraztunk (pl. vízben/zsírban oldódó,megköt, stb.), és digitális fényképezőről vetítettünk fényképeket (egészséges ételekről, étkezési szokásokról).

A mai fiatalok számára a levegővétellel egyenértékű, hogy használják ezeket az IKT eszközöket, és azt gondolom, hogy a mai tanár nem tehet mást, minthogy lépést tart az információ terjedésének eme módjaival és az órákba a lehető legváltozatosabb módon bele is építi azokat. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy ez nem csak a tanulók számára teszi könnyebbé és befogadhatóbbá a tananyagot, különösen az idegen nyelv tanulásakor, hanem a tanár számára is lehetőséget teremt arra, hogyan ötvözze a mozgás-látás-hallás hármas használatát a biztosabb tudás elérésére.

Az órán írtak, olvastak, beszéltek, szöveget hallgattak a tanulók, rejtvényt oldottak meg, kérdésekre válaszoltak, párbeszédet alkottak, gondolataikat fejezték ki ételekről, menüt állítottak össze.

Az óra végi értékelés keretében aláírtunk egy fogadalmat, amivel egyezséget kötöttünk (diákok-szüleik-tanár), hogy mostantól egészségesen próbálunk étkezni. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be