A Comenius megmutatta, hogy milyen európainak lenni

2013 | Köznevelés | interkulturális tapasztalat, mobilitás, nyelvtudás, természettudomány | Pest | Szent Benedek Katolikus Kéttannyelvű Gimnázium

Érintett tantárgy(ak): földrajz,történelem
Címkék: Szóbeli szövegértés, szövegalkotás, Írásbeli szövegértés, szövegalkotás, Önálló tartalom és információgyűjtés, feldolgozás, Kreatív gondolkodás, Személyes és társas készségek, Önálló munkaszervezés

Hogyan került kapcsolatba a Comenius programmal?

A Szent Benedek Katolikus Kéttannyelvű Gimnázium tanulójaként vehettem részt a programban. Az iskolában pályázatot hirdettek azoknak a tanulóknak, akik szerettek volna kiutazni Észtországba.

A téma a magyarországi világörökség bemutatása volt, mi pedig az osztályfőnököm, egyben történelemtanárom késztetésére jelentkeztünk a barátaimmal. A pályaművünkben a budapesti Andrássy utat mutattuk be egy sok-sok fotóval illusztrált brosúrában magyar, angol és német nyelven, és ez alapján a mi csapatunkat is kiválasztották.

Milyen tapasztalatokat szerzett Észtországban?

Izgalmas volt látni és hallani, hogy mások milyen témákat dolgoztak fel a világörökséggel kapcsolatban, és jó érzés volt megtapasztalni, hogy mi készültünk fel a legalaposabban. Nyelvgyakorlás szempontjából is nagyon sokat jelentett ez az utazás, hiszen a helyiek mellett lehetőségünk volt együtt lenni azokkal a német, portugál és luxemburgi diákokkal is, akik szintén részt vettek a programban. Összességében átélhettük, hogy mi az az európai szellemiség, és hogy milyen valójában európainak lenni.

Befolyásolta ez a későbbi pályaorientációját?

Igen, megerősített abban, hogy nagyon szívesen foglalkoznék az Európai Unióval. Korábban egy ösztöndíjjal Amerikában jártam, így azt már megtapasztalhattam, hogy milyen jó nemzetközi környezetben mozogni, de a Comenius programnak köszönhetően ismertem fel és éreztem át, hogy az Unió a polgárai számára is tud kézzelfogható dolgokat nyújtani, és ez egy nagyon meghatározó élmény volt.

Nemrég a Külügyminisztérium által kiírt esszépályázaton szintén uniós témát dolgozott fel, és első helyezést ér t el. Ezek szerint, az európaiság továbbra is jelen van az életében?

A pályázatomban az Unió oktatáspolitikáját mutattam be, mert úgy látom, hogy az elmúlt tíz évben ezen a területen óriási eredmények születtek, amelyeket érdemes számba venni és mások számára is láthatóvá tenni. Jelenleg harmadéves joghallgató vagyok, és mindenképp külügyekkel, nemzetközi kapcsolatokkal szeretnék foglalkozni a későbbiekben. A Bibó István Szakkollégium tagjaként próbálok az uniós joggal is ismerkedni, és igyekszem kihasználni azokat a lehetőségeket, amelyek segíthetik a céljaim elérését.

Az interjút készítette: Győrpál Zsuzsanna