Erasmus 30 | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Ifjúság, EU

Rendezvények, kisfilmek, plakátok, előadás sablonok, infografikák, szórólapok és egy mobil applikáció. Minden, ami Erasmus+30!

Hír | Felsőoktatás

Hogy lehet kihozni a maximumot az Erasmus+-ból? El kell menni másodszor is - javasolta Holicza Péter, az idén 30 éves Erasmus+ program egyik arca.

Rendezvény | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, Civil szervezet

A Tempus Közalapítvány idén is megrendezi „ A hatékony kommunikáció trükkjei” című disszeminációs tréningjét!

Magazin | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság

„A múlt tapasztalataira építeni, szem előtt tartava a jövőt” – áll az Erasmus+ pályázati útmutató első oldalain. Sokan még most ismerkednek az Erasmus+ programmal, de a Tempus Közalapítvány a program félidei értékelésének apropóján már lassan az új, 2020-ban kezdő időszak előkészítése felé tekint.

Oktatás és képzés 2020 | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU, Civil szervezet, Önkormányzatok

A korai iskolaelhagyás Európa szinte minden országát érintő probléma, hol súlyosabb, hol kevésbé súlyos méreteket ölt, csökkentésére európai szintű elvárások és javaslatok mentén és saját tapasztalatok alapján a legtöbb ország tesz valamilyen kísérletet.

Magazin | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU, Civil szervezet, Önkormányzatok

Navracsics Tibor uniós biztos egyik legfontosabb célkitűzése, hogy az idén 30 éves Erasmus+ programot minél nyitottabbá tegye a hátrányos helyzetűek számára is.

Magazin | Felsőoktatás

Réthi Gábor 2008-ban végzett okleveles közgazdászként a Miskolci Egyetemen, majd rögtön ebben az évben elkezdte doktori tanulmányait. 2010 szeptembere óta tanársegédként dolgozik a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karának Vezetéstudományi Intézetében. 2014-től pedig a kar Erasmus+ koordinátoraként is tevékenykedik. Lengyelországban, Finnországban, az USA-ban, Franciaországban, Romániában, Szlovéniában és Kolumbiában több vendégelőadást tartott, illetve konferenciákon vett részt. Interkulturális menedzsment és szolgáltatás menedzsment a fő profilja. A latin-amerikai régió elkötelezett támogatója. 2015 decemberében és 2016 július-augusztusában az Erasmus+ nemzetközi kreditmobilitás program keretében járt Kolumbiában.

Magazin | Felsőoktatás

A Miskolci Egyetem Vezetéstudományi Intézetének tanszékvezetője szerint a fiataloknak irreális elképzeléseik vannak a leendő első munkahelyükről. Sok pénzre és vezető beosztásra számítanak, de ez csak nagyon ritkán valósulhat meg rögtön a munkába álláskor. Dr. Kunos István úgy látja, hogy a hallgatók álláspiacra való felkészítésében komoly szerepük van az egyetemek és cégek közötti együttműködéseknek, amelyek segíthetnek abban, hogy a fiatalok reálisabban lássák a munka világát.

Magazin | Felsőoktatás

Vajon miért jelent kihívást a munkáltatóknak, hogy megszerezzék és megtartsák az Y generációs munkavállalókat? Miben különböznek az 1982 és 1995 között született fiatalok munkaerő-piaci elvárásai az előző generációk prioritásaitól? Hogyan tudják a munkáltatók elérni a legtehetségesebb pályakezdőket, és hogyan tudják kihasználni a fiatalokban rejlő potenciált? Többek között ezekre a kérdésekre keresték a választ a legutóbbi Tempus Üzleti Kávéház kerekasztal-beszélgetésének résztvevői.

Magazin | Felsőoktatás

A Jean Monnet program célja, hogy világszerte ösztönözze az európai uniós tanulmányok területén folytatott oktatási és kutatási tevékenységeket. A Program program 1989-ben indult, 2014 óta az Erasmus+ programon belül önálló tevékenységként működik. Jelenleg világszerte 78 országban valósulnak meg különböző típusú Jean Monnet tevékenységek.

Magazin | Felsőoktatás

A felsőoktatási részvétel és hozzáférés kiszélesítésének folyamatát magában foglaló szociális dimenzió a nemzeti és az európai szintű felsőoktatási politika egyik központi témája. Ezt a kérdéskört járta körül a „A felsőoktatás szociális dimenziója – hátrányos helyzetű csoportok hozzáférése és részvétele a felsőoktatásban című nemzetközi kutatás.

Magazin | Felsőoktatás, Köznevelés, Felnőtt tanulás, Szakképzés

Az Erasmus+ programban szerzett tapasztalatok között mind a szakértők, mind a résztvevők gyakran emelik ki az interkulturális készségek fejlődését. Ez elsősorban a különböző kultúrákban jellemző viselkedésformák megismerését jelenti. Az interkulturális élmények sokfélék lehetnek, a nyilvánvaló különbségek felfedezésétől (pl. ruházkodás) az eltérő hétköznapi szokásokon keresztül (pl. kávézás) a társadalom egészét átható központi kérdésekig. Az alábbiakban ilyen történeteket mutatunk be.

Utolsó módosítás: 2017.08.09.