Rendezvény | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság

Az Erasmus+ program 30 éves születésnapja alkalmából szervezett szakmai konferencián személyes történeteken és módszertani bemutatókon keresztül érzékeltetjük az Erasmus+ hatásait, miközben bemutatjuk a programban rejlő potenciált: hogyan járulnak hozzá a projektek eredményei az oktatás-képzés és az ifjúsági terület minőségének fejlesztéséhez. A regisztrációt a konferenciára várhatóan jövő héten megnyitjuk.

2017.04.27.

Pályázat | Felsőoktatás

A 2017/18-as tanévben az Erasmus+ felsőoktatási mobilitásban résztvevő hallgatóknak ismét lehetőségük van pályázni Erasmus+ szociális kiegészítő támogatásra. A kiegészítő támogatás célja egyenlőbb esélyt nyújtani a felsőoktatási mobilitás területén is a kiutazók számára az Erasmus+ programban.

Rendezvény | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Ifjúság

Egy világutazó blogger, egy díjnyertes cukrász, egy ifjúsági olimpiai bajnok és egy televíziós műsorvezető – mi a közös bennük? Kiderül május 5-én az Erasmus+ 30 Szabadegyetemen, ahol többek között velük is találkozhatsz.

Hír | Felsőoktatás, Köznevelés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, Civil szervezet, Önkormányzatok, Szakképzés

A nyilvános konzultáció az Erasmus+, az oktatás és képzés, ifjúsági és sport témákban zajló EU-s programok félidős értékelését hivatott támogatni.

Magazin | Felsőoktatás

Réthi Gábor 2008-ban végzett okleveles közgazdászként a Miskolci Egyetemen, majd rögtön ebben az évben elkezdte doktori tanulmányait. 2010 szeptembere óta tanársegédként dolgozik a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karának Vezetéstudományi Intézetében. 2014-től pedig a kar Erasmus+ koordinátoraként is tevékenykedik. Lengyelországban, Finnországban, az USA-ban, Franciaországban, Romániában, Szlovéniában és Kolumbiában több vendégelőadást tartott, illetve konferenciákon vett részt. Interkulturális menedzsment és szolgáltatás menedzsment a fő profilja. A latin-amerikai régió elkötelezett támogatója. 2015 decemberében és 2016 július-augusztusában az Erasmus+ nemzetközi kreditmobilitás program keretében járt Kolumbiában.

Magazin | Felsőoktatás

A Miskolci Egyetem Vezetéstudományi Intézetének tanszékvezetője szerint a fiataloknak irreális elképzeléseik vannak a leendő első munkahelyükről. Sok pénzre és vezető beosztásra számítanak, de ez csak nagyon ritkán valósulhat meg rögtön a munkába álláskor. Dr. Kunos István úgy látja, hogy a hallgatók álláspiacra való felkészítésében komoly szerepük van az egyetemek és cégek közötti együttműködéseknek, amelyek segíthetnek abban, hogy a fiatalok reálisabban lássák a munka világát.

Magazin | Felsőoktatás

Vajon miért jelent kihívást a munkáltatóknak, hogy megszerezzék és megtartsák az Y generációs munkavállalókat? Miben különböznek az 1982 és 1995 között született fiatalok munkaerő-piaci elvárásai az előző generációk prioritásaitól? Hogyan tudják a munkáltatók elérni a legtehetségesebb pályakezdőket, és hogyan tudják kihasználni a fiatalokban rejlő potenciált? Többek között ezekre a kérdésekre keresték a választ a legutóbbi Tempus Üzleti Kávéház kerekasztal-beszélgetésének résztvevői.

Magazin | Felsőoktatás

A Jean Monnet program célja, hogy világszerte ösztönözze az európai uniós tanulmányok területén folytatott oktatási és kutatási tevékenységeket. A Program program 1989-ben indult, 2014 óta az Erasmus+ programon belül önálló tevékenységként működik. Jelenleg világszerte 78 országban valósulnak meg különböző típusú Jean Monnet tevékenységek.

Magazin | Felsőoktatás

A felsőoktatási részvétel és hozzáférés kiszélesítésének folyamatát magában foglaló szociális dimenzió a nemzeti és az európai szintű felsőoktatási politika egyik központi témája. Ezt a kérdéskört járta körül a „A felsőoktatás szociális dimenziója – hátrányos helyzetű csoportok hozzáférése és részvétele a felsőoktatásban című nemzetközi kutatás.

Magazin | Felsőoktatás, Köznevelés, Felnőtt tanulás, Szakképzés

Az Erasmus+ programban szerzett tapasztalatok között mind a szakértők, mind a résztvevők gyakran emelik ki az interkulturális készségek fejlődését. Ez elsősorban a különböző kultúrákban jellemző viselkedésformák megismerését jelenti. Az interkulturális élmények sokfélék lehetnek, a nyilvánvaló különbségek felfedezésétől (pl. ruházkodás) az eltérő hétköznapi szokásokon keresztül (pl. kávézás) a társadalom egészét átható központi kérdésekig. Az alábbiakban ilyen történeteket mutatunk be.

Utolsó módosítás: 2015.07.07.