Hír | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság

Több százan ünnepelték Erasmus+ program 30. születésnapját az Európai Parlamentben, Strasbourgban. Az ünnepségen az Erasmus+ generáció 33 képviselője vehette át a jelképes, 9 milliomodik résztvevőnek járó díjat. A meghívottak interaktív fotókiállításon, majd a szektorok közötti tárgyalásokon vehettek részt, melyek az Erasmus+ kihívásairól, céljairól és jövőjéről folytak. Az eseményen részt vett Vályi Éva, az International School of Budapest tanára, aki eredményesen megvalósított Erasmus+ pályázatával idén Nívódíjban is részesült. Ebben a cikkben az ő élményeiről olvashatunk.

Magazin | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság, EU, Civil szervezet, Önkormányzatok

Navracsics Tibor uniós biztos egyik legfontosabb célkitűzése, hogy az idén 30 éves Erasmus+ programot minél nyitottabbá tegye a hátrányos helyzetűek számára is. Az Európai Bizottság oktatási, ifjúságügyi, kulturális és sport tevékenységekért felelős biztosa szerint ugyanis a nemzetközi tapasztalatszerzés számos előnye mellett, a programban résztvevők közvetlenül tapasztalhatják meg, hogy mit jelent európainak lenni.

Rendezvény | Felsőoktatás

A magyar, az osztrák és a szlovák Erasmus+ Nemzeti Irodák immár évek óta rendeznek olyan közös szemináriumokat, amelyek az Erasmus+ programban a partnerországokkal való együttműködési lehetőségekre fordítják a figyelmet. Az idei rendezvényre szeptember 20-21-én kerül sor Bécsben az FH Campus Wien területén.

Erasmus 30 | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, EU

Az évforduló alkalmából a Bizottság új Erasmus+ mobilalkalmazást indít. A kimondottan a hallgatók, gyakornokok és ifjúsági csereprogramok résztvevői részére tervezett alkalmazás segít az Erasmus+ programmal kapcsolatos ügyintézésben eligazodni, a helyi közösségekbe beilleszkedni, valamint nyelvi képességeiket fejleszteni.

Facebook | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás

Elkészültek az Erasmus+ arcainak videói, melyekből megtudhatjuk, milyen pluszt adott az Erasmus+ a különböző területről érkező pályázóknak.

Magazin | Felsőoktatás

Réthi Gábor 2008-ban végzett okleveles közgazdászként a Miskolci Egyetemen, majd rögtön ebben az évben elkezdte doktori tanulmányait. 2010 szeptembere óta tanársegédként dolgozik a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karának Vezetéstudományi Intézetében. 2014-től pedig a kar Erasmus+ koordinátoraként is tevékenykedik. Lengyelországban, Finnországban, az USA-ban, Franciaországban, Romániában, Szlovéniában és Kolumbiában több vendégelőadást tartott, illetve konferenciákon vett részt. Interkulturális menedzsment és szolgáltatás menedzsment a fő profilja. A latin-amerikai régió elkötelezett támogatója. 2015 decemberében és 2016 július-augusztusában az Erasmus+ nemzetközi kreditmobilitás program keretében járt Kolumbiában.

Magazin | Felsőoktatás

A Miskolci Egyetem Vezetéstudományi Intézetének tanszékvezetője szerint a fiataloknak irreális elképzeléseik vannak a leendő első munkahelyükről. Sok pénzre és vezető beosztásra számítanak, de ez csak nagyon ritkán valósulhat meg rögtön a munkába álláskor. Dr. Kunos István úgy látja, hogy a hallgatók álláspiacra való felkészítésében komoly szerepük van az egyetemek és cégek közötti együttműködéseknek, amelyek segíthetnek abban, hogy a fiatalok reálisabban lássák a munka világát.

Magazin | Felsőoktatás

Vajon miért jelent kihívást a munkáltatóknak, hogy megszerezzék és megtartsák az Y generációs munkavállalókat? Miben különböznek az 1982 és 1995 között született fiatalok munkaerő-piaci elvárásai az előző generációk prioritásaitól? Hogyan tudják a munkáltatók elérni a legtehetségesebb pályakezdőket, és hogyan tudják kihasználni a fiatalokban rejlő potenciált? Többek között ezekre a kérdésekre keresték a választ a legutóbbi Tempus Üzleti Kávéház kerekasztal-beszélgetésének résztvevői.

Magazin | Felsőoktatás

A Jean Monnet program célja, hogy világszerte ösztönözze az európai uniós tanulmányok területén folytatott oktatási és kutatási tevékenységeket. A Program program 1989-ben indult, 2014 óta az Erasmus+ programon belül önálló tevékenységként működik. Jelenleg világszerte 78 országban valósulnak meg különböző típusú Jean Monnet tevékenységek.

Magazin | Felsőoktatás

A felsőoktatási részvétel és hozzáférés kiszélesítésének folyamatát magában foglaló szociális dimenzió a nemzeti és az európai szintű felsőoktatási politika egyik központi témája. Ezt a kérdéskört járta körül a „A felsőoktatás szociális dimenziója – hátrányos helyzetű csoportok hozzáférése és részvétele a felsőoktatásban című nemzetközi kutatás.

Magazin | Felsőoktatás, Köznevelés, Felnőtt tanulás, Szakképzés

Az Erasmus+ programban szerzett tapasztalatok között mind a szakértők, mind a résztvevők gyakran emelik ki az interkulturális készségek fejlődését. Ez elsősorban a különböző kultúrákban jellemző viselkedésformák megismerését jelenti. Az interkulturális élmények sokfélék lehetnek, a nyilvánvaló különbségek felfedezésétől (pl. ruházkodás) az eltérő hétköznapi szokásokon keresztül (pl. kávézás) a társadalom egészét átható központi kérdésekig. Az alábbiakban ilyen történeteket mutatunk be.

Utolsó módosítás: 2015.07.07.