A Pályázati Pavilon, a Tempus Közalapítvány magazinja következő számában a képesítések és végzettségek átláthatóságát helyezi a középpontba.

Blogbejegyzésünkben annak átgondolására hívjuk Önöket egy gyakorlati példa bemutatásával, hogy hogyan valósítható ez meg  a projektek szintjén.

A Budapesti Gazdasági Főiskola PESTPartnership for Exchange of experience in Student on-the-job Training projektjének célja az oktatási intézmények, vállalatok párbeszédének elősegítése a hallgatói szakmai gyakorlatok szervezésének ösztönzésére.

A projekt körüljárta, hogy a magyarországi jogi és gyakorlati lépések milyen eredményeket és kihívásokat mutatnak. Vizsgálta továbbá, hogy az ECVET (Európai Szakoktatási és Szakképzési Kreditrendszer) nemzetközi mobilitási törekvése megfelelően tud-e érvényesülni, vagy a nemzeti keretek között ez hatékonyabban megvalósítható-e.

Szakmai kerekasztal beszélgetésen vitatták meg, hogyan történhetne a gyakornoki programok validálása, amely 2018-ra nemzeti vállalásunk. A javaslatok közül kettőt emelek ki:

  • erősíteni kell a párbeszédet a vállalatok és képző intézmények között és
  • a tanterveket rugalmasabbá kell tenni, hogy validációra alkalmas tanulási eredményeket tartalmazzanak.

A további kihívásokról és jogszabályi környezet adta lehetőségekről bővebben hamarosan lapunk hasábjain olvashat.

Szerző: Lukács Julianna, Tempus Közalapítvány

Utolsó módosítás: 2015.10.20.