Idegen nyelvi nevelés kisgyermekkorban

Buktatók és lehetőségek a korai nyelvoktatásban

Ma már egyáltalán nem ritkaság az, hogy a 3–9 éves gyermekek az óvodában, illetve az általános iskola első éveiben megismerkednek egy második nyelvvel. Azonban a második nyelvvel való korai találkozás még nem garancia arra, hogy a kisgyermekek később magabiztos és pontos nyelvhasználóvá válnak. Következő cikkünkben Magocsa Lászlót, a bajai Eötvös József Főiskola főiskola docensét kérdeztük arról, hogy mik a korai idegen nyelvi foglalkozások buktatói és megtanulható praktikái.

Nyelvpalánta Közösség – Ismeri már őket?

Mi az a Nyelvpalánta? A Nyelvpalánta honlapot olyan pedagógusok és szülők hozták létre, akik a Tempus Közalapítvány pedagógus továbbképzésén találkoztak 2013 tavaszán, és úgy gondolták, hogy a tanfolyam vége után is van még dolguk egymással.

Az értékelés nem egy teszt. Az értékelés egy folyamatos beszélgetés.

Bár felnőttként sokan rádöbbenünk arra, hogy a gyerekkorunkban, velünk használt mérési-értékelési módszerek gyakran több kárt okoztak, mint hasznot és akár egész életünkre kihatóan elvették vagy meghozták a kedvünket egy-egy témához/tantárgyhoz, a legtöbben pozitív gyakorlati példa hiányában még képzett pedagógusként sem tudjuk, hogy milyen módon érdemes visszajelzést kérnünk és adnunk a tanulóink előrehaladásáról.

Utolsó módosítás: 2017.10.13.