Óriási sikerrel zajlott a Digitális Konferencia 2017 eseménye

2017.11.23.

Rendezvény | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás

A konferenciát idén is a Tempus Közalapítvány, az OFOE és az ELTE PPK szervezte.

November 18-án újra nagy sikerrel zajlott a Digitális konferencia 2017 eseménye, amellyel új szakasz indult a tanácskozás sorozat 2012 óta tartó történetében. Az előző konferenciákról is tájékozódni lehet a Digitális nemzedék és Digitális pedagógus portálokon.

A konferenciák 2012 óta íródó történelmében arra keresték a választ a szervezők, a résztvevők és a konferencia meghívott előadói, hogy mi jellemzi a digitális korban szocializálódó nemzedék gondolkodását, illetve, hogy miben változtatják meg a kor kihívásai az iskola, a pedagógusok szerepét. Az új szakaszban arra vagyunk kiváncsiak, hogy miként határozza meg jelenünket és milyen jövőt sejtet a valamennyiünket körülvevő digitális tér. A konferencia szervezői továbbra is az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Neveléstudományi Intézete, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete és a Tempus Közalapítvány.

A korábbi hagyományokhoz híven már a konferencia reggelén elérhető volt a Konferenciakötet (szerkesztő: Misley Helga, ELTE PPK). Idén újdonságként a konferencia szervezői nem kizárólag meghívásos alapon szervezték meg a szekciókat, hanem ezúttal jelentkezni lehetett előadással, bemutatóval a szekciókban történő szereplésre, és a 11 workshop tartalmát e jelentkezések alapján alakították ki.

A rendezvénysorozat iránti töretlen érdeklődést igazolja továbbá, hogy regisztrációs lista három nap alatt megtelt. Végül 278 regisztrált résztvevő volt jelen szombaton az ELTE PPK épületében, további közel 20 főnyi stáb (szervezők, segítők) teremtette meg a feltételeit a konferencia sikerének.

A délelőtti plenáris előadáson készült képekből alább található egy rövid összefoglaló (képek: OFOE honlap, eredetileg ELTE PPK Neveléstudományi Intézet FB-oldala. A délelőtti eseményeket a helyszínről élőben közvetítették az ELTE PPK munkatársai, a felvétel a közeljövőben elérhető lesz a Digitális pedagógus honlapon.

A rendezvényt Fábri György, az ELTE PPK dékánhelyettese nyitotta meg, az ülés levezető elnöke Farkas Bertalan Péter, a Tempus Közalapítvány Tudásmenedzsment csoportjának vezetője volt.

Az első plenáris előadó Gyarmathy Éva, klinikai szakpszichológus. Előadásának központi gondolata, hogy a sikeresség most a korábbiaknál fokozottabban az információs hatékonyságon alapul. Ennek elérését pedig a gyerekek ismerik a legjobban, mert ők a 21. századba születtek. Nem köti őket az írásbeliség kultúrája, ezért tiszta képet mutat a tevékenységük. Ha építünk a 21. századi gyerekek tevékenységére és igényeire, optimális tanulási környezetet lehet kialakítani számukra.

Rémán Izabella közgazdász arról beszélt, hogy az emberi – azaz a társadalmi és gazdasági – fejlődés következő szakaszában a verseny alapú működés helyét átveszik az együttműködés alapú modellek. Az információ megsokszorozódásával és szabad áramlásával, az innovációs ciklusok rohamos csökkenésével már nem a tudás a hatalom, hanem együttműködéseink minősége és hatékonysága.

A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK) vezetője, Horváth Ádám elmondta, hogy a márciusban létrehozott szervezet az iskolák digitális átállásához kívánja biztosítani a támogató szakmai hátteret. Feladata a köznevelés digitális átalakításának módszertani támogatása, szakmai hátterének és szakértői bázisának biztosítása, valamint a Digitális Oktatási Stratégia megvalósításához kapcsolódó pályázatok és kiemelt projektek szakmai támogatása.

A plenáris ülés hagyományos záróeseménye a Digitális Pedagógus Díjak átadása. A Digitális Módszertár alapításától fogva arra hivatott, hogy a benne elérhető IKT eszközök és digitális pedagógiai módszerek kreatív és innovatív módon szolgáljanak ötlettárként pedagógusok számára. A Módszertárban közel 300, szakmailag lektorált módszertani ötlet található. A feltöltött ötletek mindegyike adaptálható, átvehető az érdeklődők számára. A Módszertár bővítésére kiírt idei felhívásra rekordszámú: 72 ötlet érkezett be. A jelenlegi konferencián 9 pedagógus vehette át a Digitális Pedagógus Díjat Tordai Pétertől, a TempusKözalapítvány igazgatójától, többen kaptak oklevelet, néhány pedagógust pedig az eTwinning részesített különdíjban.

Képek és a szöveg forrása: OFOE honlap

Utolsó módosítás: 2017.11.24.