A magyar felsőoktatás promóciója külföldön
2017.10.05.
Magazin | Felsőoktatás
A felsőoktatás nemzetköziesítése: a Campus Hungary, a Campus Mundi és a Stipendium Hungaricum programok bemutatása
A 2013-ban indult Campus Hungary program és ennek folytatásként 2016-ban indult Campus Mundi, valamint a szintén 2013-ban indult Stipendium Hungaricum program egyik kiemelt célja a magyar felsőoktatás nemzetközi kapcsolatainak erősítése és a magyarországi felsőoktatási intézmények nemzetközi szerepének és elismertségének növelése. Ezek a programok – a nemzetközi hallgatói mobilitás elősegítésével, a hazai felsőoktatási intézmények nemzetköziesítésének támogatásával és hallgatóvonzó képességük erősítésével – ahhoz a kormányzati célhoz járulnak hozzá, hogy a Magyarországon tanuló külföldi hallgatók száma 2021-ig a jelenlegi 25 ezerről 40 ezerre növekedjen.
A programok hátterében olyan külpolitikai és gazdaságpolitikai célok húzódnak, melyek arra irányulnak, hogy a Magyarországon tanulmányokat folytató külföldi diákok visszatérve hazájukba, megismertessék és kamatoztassák az itt megszerzett tapasztalatokat és tudást. Ezáltal elősegíthetik Magyarország külgazdasági kapcsolatainak fejlesztését és biztosíthatják a magyar piacra jutási törekvések támogatásához szükséges kapcsolati tőkét. Ezeknek a céloknak az elérése érdekében kiemelten fontos a magyar felsőoktatás nemzetközi elismertségének növelése.
A felsőoktatás nemzetköziesítését támogató tevékenységek sorába tartozik a magyar egyetemek külföldi oktatási vásárokon, szakmai rendezvényeken való megjelenése, amely Study in Hungary hívószóval, egységes branddel szolgálja a hazai felsőoktatás népszerűsítését, külföldi promócióját.
Infografikánk átfogó képet ad a programok támogatásával eddig megvalósult külföldi megjelenésekről, amelyek a hazai felsőoktatás nemzetköziesítési törekvéseit szolgálják.
A cikket elolvashatja a Pályázati Pavilon 2017/tavaszi számának 28.oldalán.
Utolsó módosítás: 2017.10.05.