Téged mi motivál?

2017.03.29.

Magazin | Köznevelés

Októberben arra voltunk kíváncsiak, hogy mit jelent a tanárok számára a motiváció. Kérdésünkre sokszínű, inspiráló és olykor igencsak megható válaszokat kaptunk, ezekből olvashatják most összeállításunkat. Lássuk, mit gondol az Erasmus+ tanárok Facebook-közösség a témáról!

 „Egy érdeklődő tekintet, egy elkapott, továbbvitt gondolat, egy jó kérdés, egy jó óra. Amikor megköszönik az óra végén (ritka, de felemelő érzés), amikor a szünetben is arról beszélnek, amikor a kicsengetés senkit nem érdekel. Ha sikerül megfogni egy olyan tanulót, akit a többiek már "leírtak".” – Gál Melinda

„A tudat, hogy a másiknak új tudást adok át. A szemek felcsillanása, ami mutatja, hogy sikerült felismerniük, nemcsak a számítógépes játékoktól izgalmas a digitális világ.” – Abosné Lazányi Mariann

„A legizgalmasabb helyzet az, amikor végigkísérhetek egy-egy diákot a nem-tudástól a megértésig. Sokféle út vezet ide: van, akinek hiányosak az ismeretei, van, aki bátorításra szorul, másokat a kihívások inspirálnak. Amikor egy-egy óra végén a tanulók azt mondják: lehet legközelebb is ilyen az óra? Ennél nincs jobb motiváció. Aznap valamit sikerült jól csinálnom.” – Nagyházi Bernadette

„Az érdeklődő szemek, az okos beszólások, a logikusan feltett kérdések és a jókedv motivál.” – Kozma Szilvia

„Felnőttoktatásban dolgozóként a tudás tesz boldoggá, amikor a tanteremben elvetett mag sarjadni kezd...” – Farkas Katalin

Engem legjobban a tanítványaim boldogsága motivál. Ha ők boldogok, mert bátrabbak az idegen nyelvi kommunikációban, akkor azért, ha új barátságokat kötnek egy közösségben, akkor azért. Motivál az új szemléletek és módszerek megismerése, mert felpezsdítem vele a tanulók életét is, nemcsak a sajátom. A tanulókkal megvalósított közös projektmunka gyümölcsénél aligha van édesebb dolog a mi pályánkon.” – Kovács Zsófia

„A gyerekek szemében a csillogás – ami akkor lobban fel, amikor sikerül valami érdekeset mondanom :) No, ezt szeretném minél sűrűbben látni, előcsalni.” – Mózer Gabi

„Mi tagadás, nincs könnyű dolga ma a tanároknak. Egy olyan hivatást képviselnek, amely valamiféle megszállottságot követel: minél több tudást átadni, jobb és hatékonyabb egyéni nevelési módszereket alkalmazni, érthetőbben átadni az amúgy is túlzsúfolt tananyagot... Mióta az Erasmus+ programmal projektkoordinátorként és kísérőtanárként kapcsolatba kerültem, az motivál, hogy a diákok egyre nyitottabbak, érdeklődőbbek más nemzetek kultúrája iránt és az idegen nyelvekkel is könnyebben boldogulnak a helyszíneken.” – Makláriné Baksa Anita

„Nyelvtanárként, projektkoordinátorként nagyon fontos számomra, hogy másoknak lehetőséget teremtsek önmaguk kipróbálására, jobb megismerésére a nemzetközi együttműködések keretein belül. Az az út, amit eddig végigjártam, azok az emberek, akikkel eközben találkoztam, mindig újabb és újabb inspirációt adnak a következő ötlethez és célhoz.”  – Éll Ninetta


Az összeállítást készítette:

Barta Edit, Tempus Közalapítvány, Kommunikációs egység

 A cikk a Pályázati Pavilon/őszi számának 23. oldalán olvasható 

Utolsó módosítás: 2017.05.02.