Partnerkeresés stratégiai partnerségek projektekhez

2017.01.25.

Hír | Köznevelés, Szakképzés

Van már projektötletük, de még nincsen hozzá partnerük? Szívesen csatlakoznának egy formálódó együttműködéshez? Számos lehetőség áll rendelkezésükre, melyeket az alábbiakban gyűjtöttünk össze.

Honlapunkon számos adatbázis és közösségi csoport elérhetősége közül választhatnak, amelyekben szabadon böngészhetnek vagy regisztrálhatják intézményüket, projektötletüket.

Az oldal erre a linkre kattintva érhető el: http://tka.hu/palyazatok/532/partnerkereses

Néhány ötlet a jó partnerkereséshez – ha valamelyik adatbázisban vagy ismeretségi körükben partnerkeresést tesznek közzé, érdemes a következő szempontokra figyelniük:

  • Célzott megkeresés: partnerkeresésüket mindig a megfelelő fórumon tegyék közzé. Fontos, hogy azokhoz jusson el az érdeklődés, akiket érint, és ne zavarjanak másokat a túl sok, általános vagy érdektelen információval.
  • Fókusz: összefoglalójukban mindig adják meg a pályázati programot (Erasmus+), a pályázati tevékenységet (KA2: stratégiai partnerségek), az oktatási szektort (köznevelés, szakképzés, felnőtt tanulás, felsőoktatás, szektorközi stb.) és röviden foglalják össze a fókusztémát (előzetes tudás elismerése, alapkészség fejlesztés, stb.).
  • Világos célok megfogalmazása: a célok legyenek konkrétak, ne általánosságokat vázoljanak fel, hanem az intézményünkben mutatkozó igények mentén olyan célokat fogalmazzanak meg, ami számukra az együttműködésben való részvételt indokolttá teszi.
  • Keres-kínál: mindig fogalmazzanak úgy, hogy abból kitűnjön: a keresett partnernek milyen előnye származhat az együttműködésből; mi az, amit kínálni tudnak és mi az, amit elvárnak.
  • Munkanyelv: a partnerkeresést mindig azon a nyelven írják, amin később együtt szeretnének dolgozni a partnerekkel. Ez már egy elsődleges szűrő: az fogja elolvasni, értelmezni és válaszolni, aki megfelelően beszéli a munkanyelvet. A partnerkereső levelet kiküldés előtt mindig olvastassák el egy olyan személlyel, aki megfelelően beszéli a munkanyelvet.
  • Esztétika: állítsanak össze portfóliót. Érdemes olyan kis bemutatkozó anyagot összeállítani, amit – pl. a szervezet honlapjára feltöltve, linkként – a partnerkeresésbe beágyaznak, és így a jövendő partnereik rögtön áttekinthetik milyen oktatási profillal, tapasztalatokkal és hagyományokkal rendelkezik szervezetük
  • Referencia: mindig hivatkozzanak múltbéli eredményeikre, tapasztalataikra – főleg a releváns, oktatási, nemzetközi tapasztalatok érdekesek itt. Adjanak meg esetleg referencia személyt, akitől ajánlást kaphatnak. 

Utolsó módosítás: 2017.01.25.