Stipendium Hungaricum 10 Konferencia: A Stipendium Hungaricum Program hatása a változó felsőoktatási tanulási környezetre

2024. június 5-én a Stipendium Hungaricum Program 10 éves fennállására szervezett programsorozat hivatalos zárásaként, a Tempus Közalapítvány Study in Hungary Igazgatósága konferenciát szervez a felsőoktatási oktatók és vezetők, valamint a nemzetköziesedés területével foglalkozó munkatársak részére. A konferencia fórumot ad a változó tanulási környezet, a nemzetköziesítés és a minőségfejlesztés nemzetközi trendjeinek és a hazai intézményi jó gyakorlatainak megismerésére plenáris előadások, kerekasztal-beszélgetés, interaktív szekciók és poszterkiállítás formájában.

Időpont: 2024.06.05. 10:00 - 16:30
Helyszín: Budapest, Danubius Hotel Helia (1133 Budapest, Kárpát u. 62-64)

A konferencia témája

Magyarország célja, hogy nemzetközileg versenyképes felsőoktatási rendszert működtessen, amely választ ad a társadalmi kihívásokra, és támogatja az ország gazdasági sikerességét. A felsőoktatás minőségi fejlesztéséhez és nemzetköziesítéséhez - az idegen nyelvű képzési programkínálat kialakítása mellett - elengedhetetlen a tanulási környezet folyamatos fejlesztése is, amely a hallgatók és a munkaerőpiac részéről is elvárás. Fontos, hogy a tanulási környezet tartalmában és módszertanában megfeleljen a heterogén képzési háttérrel érkező hallgatók elvárásainak és tapasztalatainak, és építsen is erre a színes és gazdag hallgatói háttérre.

A nemzetközi hallgatók körében végzett véleményfelmérések azt mutatják, hogy a hallgatói elégedettséghez a tanulási környezet számos eleme hozzájárul, mint például a hallgatói szolgáltatások, a lakhatás minősége vagy az integráció. Ugyanakkor a felsőoktatási intézményről és magyarországi tanulmányairól alkotott véleményükben elsődlegesen a tanulási lehetőségek a meghatározóak.

A konferencián áttekintjük, hogy milyen tartalmi és módszertani fejlesztések szükségesek ahhoz, hogy a felsőoktatásban tanulók - hazai és külföldi hallgatók egyaránt - inspiráló tanulási környezetben végezhessék tanulmányaikat, és a minőségfejlesztés további céljaira, kihívásaira is kitekintünk.

Tervezett program:

9:30 - 10:00 Regisztráció
10:00 - 10:45 Köszöntők, bevezető gondolatok
Lengyel Miklós képzésekért, ösztöndíjprogramokért és tudománydiplomáciáért felelős helyettes államtitkár, Külgazdasági és Külügyminisztérium
Dr. Constantinovits Milán szakmai főigazgató-helyettes, Matthias Corvinus Collegium
Dobos Gábor igazgató, Study in Hungary Igazgatóság, Tempus Közalapítvány 
10:45 - 11:15 A nemzetköziesítés hatása a felsőoktatási tanulási környezet változásaira – az EU perspektíva bemutatása
Irina Ferencz igazgató, Academic Cooperation Assossiation (ACA)
11:15 - 11:45 Kávészünet és poszterbemutatók
11:45 - 12:45 A nemzetköziesítés hatása a felsőoktatási tanulási környezet változásaira – a hazai fejlesztések és perspektívák megvitatása
kerekasztal-beszélgetés
Moderátor: Fábri György habilitált egyetemi docens, ELTE Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet

Résztvevők:
Charaf Hassan dékán, egyetemi tanár, BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar
Dorner Helga intézetigazgató, habilitált egyetemi docens, ELTE PPK Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet
Mádai Ferenc egyetemi docens, Miskolci Egyetem Ásványtani-Földtani Intézet
Nguyen Luu Lan Anh intézetigazgató, egyetemi tanár, ELTE PPK Interkulturális Pedagógiai és Pszichológiai intézet
12:45 - 13:45 Ebédszünet
13:45 - 15:00 Párhuzamos szekciók I.
1. Szakmai gyakorlat, vállalati kapcsolatok, duális képzés STEM területen
A szekció a műszaki képzésre fókuszálva mutat jó példákat arra, hogy miként lehet bevonni a nemzetközi hallgatókat szakmai gyakorlatba, kutatásokba vagy duális képzési programokba.
2. Extrakurrikuláris programok és hallgatói szolgáltatások szerepe a tanulási környezet fejlesztésében
A tanulási környezet nem korlátozódik a tanórai részvételre. A nemzetközi hallgatók számára a magas minőségű képzési programok mellett kulcskérdés, hogy a tanórákon kívül milyen integrációs és tanulási lehetőségeik vannak.
3. Oktatásmódszertani innovációk a külföldi hallgatók tanulásához kapcsolódóan
A szekció olyan módszertani megoldásokat mutat, amelyek napjaink változó tanulási környezetében eredményesek, hallgatóközpontúak és innovatívak. A digitális megoldások beépítése, a (külföldi) hallgatók aktív részvételén alapuló módszertanok valamennyi tudományterületen alkalmazhatók.
15:00 - 15:15 Kávészünet
15:15 - 16:30 Párhuzamos szekciók II.
1. A nemzetközi programkínálat fejlesztése
A nemzetköziesítés egyik kulcskérdése a bejövő hallgatók számára felkínált képzési programok relevanciája. A szekció bemutatja, hogy a közös képzések fejlesztése és megvalósítása hogyan járul hozzá ehhez a célhoz, valamint több tudományterületen is áttekinti a nemzetközi képzések fejlesztésének irányait, feladatait.
2. A magyar mint idegen nyelv (MID) oktatásának módszertani kihívásai és lehetőségei
A szekcióelőadások összefoglalják a magyar mint idegen nyelv oktatásának aspektusait és kihívásait, kitérve a tantervi diverzifikáció fontosságára és az eltérő diákigények kezelésére. Az előadók bemutatják az egyetemük által kínált képzéseket, az alkalmazott tanítási módszereket, valamint ­– a résztvevők számára is nyitott módon – megvitatják a kapcsolódó tapasztalataikat.
3. A nemzetközi tanulási környezet oktatói és hallgatói megközelítésből
A szekció a jelenlegi tanulási környezet oktatói és hallgatói elvárásaira fókuszál. A témák között hangsúlyos a befogadó egyetemi környezet fontossága, valamint az oktatói munka folyamatos támogatása.

REGISZTRÁCIÓ

A regisztrációval hozzájárul, hogy Önről, mint Résztvevőről a rendezvény alkalmával képi, videó- és hangfelvételek készüljenek, amelyek kapcsán a Tempus Közalapítvány a Résztvevő tekintetében térben, időben, és felhasználási módban korlátlan, átruházható felhasználási jogosultságot szerez. A Tempus Közalapítvány a Résztvevő relációjában korlátozás nélkül jogosult a megjelenítés hasznosítására, felhasználására, többszörözésére, közzétételére, átdolgozására, nyilvánosságra hozatalára, nyilvánossághoz közvetítésére anélkül, hogy a Résztvevő részére ezért bármilyen módon ellenszolgáltatást kellene nyújtania. Az előzőek szerinti megjelenítések kapcsán a Résztvevő semmilyen követeléssel nem élhet a Tempus Közalapítvánnyal, illetve a kifejezetten a Közalapítvány felkérésére dolgozó fotós, videós, vagy sajtómunkatársakkal szemben.


* - kötelező mezők

Beosztás*

Intézmény*


Melyik szekció előadáson szeretne részt venni? Párhuzamos szekciók I. (13:45-15:00)


Melyik szekció előadáson szeretne részt venni? Párhuzamos szekciók II. (15:15-16:30)

Ételintolerancia

Hozzájárulok, hogy a Tempus Közalapítvány a rendezvényen rólam képfelvételt készítsen és azt felületein felhasználja.*


A rendezvény regisztrációval megismertem az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat, és hozzájárulok ahhoz, hogy a Tempus Közalapítvány a rendezvényen való részvételemhez megadott személyes adataimat az abban foglaltak szerint kezelje.*


Hozzájárulok ahhoz, hogy a Tempus Közalapítvány egyéb, a jelen rendezvény témájához hasonló eseményekről a megadott elérhetőségemre értesítést küldjön.



Kérjük, írja be az alábbi számot*

Utolsó módosítás: 2024.05.22.

HIBA

Kérjük, töltse ki a kötelező mezőket.


HIBA

Az e-mail cím formátuma nem megfelelő. Kérjük, hogy a mezőbe csak egy e-mail címet írjon, és regisztrációja elküldése előtt győződjön meg róla, hogy a formátum helyes.


HIBA

Ezzel az e-mail címmel már regisztrált rendezvényünkre. A jelentkezés elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.


Rendszerünk rögzítette a regisztrációját, melynek elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön a Tempus Közalapítvány legfrissebb híreiről, rendezvényeiről, kiadványairól és a legfontosabb pályázati információkról!

Üdvözlettel,
Tempus Közalapítvány